ایرانشهر بالاترین سرانه فضای سبز در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است

ایرانشهر بالاترین سرانه فضای سبز در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است

خبرگزاری تسنیم: شهردار ایرانشهر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر، منابع پایدار آب و خاک، بالاترین سرانه فضای سبز استان سیستان و بلوچستان به میزان ۲.۷ متر را داراست اما به لحاظ کیفی از استانداردهای تعریف شده آن دور هستیم.

محمدانوش امینی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر در زمینه عملکرد عمرانی و خدماتی شهرداری در 9 ماهه امسال اظهار داشت: شهرداری ایرانشهر با توجه به راه‌اندازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز توسعه شهر به‌عنوان کارگاه سازندگی عمران شهری تبدیل خواهد شد.

وی در زمینه اقدامات انجام شده برای بهبود فضای سبز شهرستان ایرانشهر، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی ایرانشهر، منابع پایدار آب و خاک، بالاترین سرانه فضای سبز استان به میزان 2.7 متر را دارد اما به لحاظ کیفی از استانداردهای تعریف شده آن دور هستیم.

شهردار ایرانشهر بیان کرد: با انجام مطالعات دقیق مبنی بر تجارب کارشناسان، فرآیند استانداردهای فضای سبز و افزایش کیفیت در زمینه طراوات، استفاده از گونه‌های جدید و سازگار، جداسازی آب شرب از فضای سبز، ایجاد پارک خانواده، ایجاد پارک جنگلی به میزان 100 هکتار، افزایش ظرفیت تولید گل‌های زینتی و غیره  به میزان 300 هزار گلدان که در حال حاضر کشت شده، استانداردسازی بلوارها و میادین، چمن کاری و دفع گونه‌های ناهمگون و ناسازگار از دیگر اقدامات شهرداری در شهر است.

امینی‌فرد، احیاء انجام عملیات زراعی در 20 هکتار باغات و نخیلات شهرداری و استفاده از آبیاری‌های تحت فشار در بلوارها و میادین را از دیگر اقدامات شهرداری عنوان کرد.

وی در زمینه خدمات شهری گفت: استاندارد سازی خدمات شهری با توجه فرسودگی ناوگان با تخصیص 4 میلیارد ریال در تجهیز و تعمیر ناوگان عمرانی و خدماتی، جمع‌آوری زباله در شهر که به روز است، خرید لباس کارفرم، سطل‌های زباله و تجهیزات بهداشتی و خدماتی از جمله این اقدامات بوده که امیدواریم با همکاری مردم و نوسازی ناوگان با اضافه شدن یکدستگاه پرس به محدوده خدمات‌دهی شهر ایرانشهر و مناطق حاشیه‌ای که استاندار هم پیگیر آن هست، شاهد تغییرات مطلوب در سطح شهرستان باشیم.

شهردار ایرانشهر همچنین در مورد میزان مطالبات شهرداری از ادارات شهرستان، افزود: میزان مطالبات شهرداری از ادارات حدود 11 میلیارد تومان بوده است که از طریق کمیسیون‌های مربوطه ماده 77 و با ارتباط از طریق دفتر استاندار و معاونت امور عمرانی که بابت پیگیری مطالبات شهرداری از مرکز تشکر و قدردانی می‌شود، با پیگیری از استان شاهد حل مشکل شهرداری‌های کل استان باشیم.

امینی‌فرد در ارتباط با مشارکت مردم و جذب سرمایه‌گذاران در زمینه زیبایی و پویایی شهر، عنوان کرد: با توجه به ارتباط نزدیک شهرداری و شورای اسلامی با مردم، ایجاد اطلاعات لازم در حوزه مالی، اداری، عمران و خدماتی، ایجاد اعتماد نسبت به مجموعه شهرداری روند روبه رشدی داشته است.

وی بیان کرد: امیدواریم با تعمیق اقدامات مجموعه شهرداری‌ها بیش از پیش شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم که بزرگترین سرمایه شهرداری هستند شاهد جهش قابل توجه در ایجاد اعتماد که منجر به مشارکت مردم در پرداخت عوارض، نگهداری تأسیسات شهری و استفاده از پارک‌ها و بوستان‌ها و ایجاد امنیت روانی و ارتقاء‌ شاخص‌های مدیریت شهری که حق مردم شریف ایرانشهر است، باشیم.

شهردار ایرانشهر به بودجه عمرانی سالیانه شهرداری اشاره کرد و گفت: در سال 1393 بودجه شهرداری  15 میلیارد تومان بوده که این میزان باید حداقل باید 25 میلیارد تومان باشد تا کفاف مخارج و هزینه‌های کارهای عمرانی سطح شهر را بدهد.

امینی‌فرد به اقدامات آسفالت معابر سطح شهرستان ایرانشهر اشاره کرد و افزود: با توجه به ایجاد نوارهای حفاری و مشکلات مالی، تا به امروز حدود 50 هزار مترمربع روکش آسفالت زیر نظر کارشناسان فنی و عمرانی اداره کل راه و شهرسازی انجام گرفته و با پیگیری‌های مستمر شورای اسلامی شهر و شهرداری، عملیات بزرگترین پروژه آسفالت شهری ایرانشهر به میزان 5.5 میلیارد تومان از میدان امام حسین (ع) تا میدان 22 بهمن، میدان سرباز، بلوار سرباز ، بلوار آزادی انجام خواهد شد.

وی، انجام روکش آسفالت بلوار بلوچ، طالقانی، نور جنوبی، ولایت، کشاورز، امام علی(ع)، انتهای خیابان فردوسی و بلوار کلینگ برای هدایت آب‌های سطحی در معابر فرعی برای نخستین بار، اجرای جدول کانیو یکی از کارهای اساسی و زیربنایی شهرداری دانست که ضمن هدایت آب‌های سطحی از خرابی آسفالت معابر جلوگیری کرده و همچنین معابر چشم انداز بهتری خواهند داشت.

شهردار ایرانشهر بیان کرد: راه‌اندازی کارخانه شن و ماسه و کارخانه آسفالت از چند سال پیش به صورت راکد مانده بود که یکی دیگر از دستاوردهای شهرداری ایرانشهر در حال حاضر است.

امینی‌فرد از عمده‌ترین پروژه‌های انجام شده و یا در دست اقدام شهرداری به احداث پارک خانواده، احداث پارک جنگلی 100 هکتاری، پیاده‌رو سازی خیابان امام خمینی، نور، شهید مالکی، الزهراء، امام علی(ع)،کشاورز با ایجاد تیم آبیاری قطره‌ای و درختکاری حاشیه خیابان امام علی (ع)، تعریض خیابان فردوسی، درزاده، تقاطع ولایت آزادی، احداث جاده سلامت، بهسازی و زیباسازی بلوار آزادی، سرباز، مکران، معلم و میادین آنها به مبلغ 2 میلیارد تومان، اشاره کرد.

وی از دیگر پروژه‌ها رابهسازی و زیبا سازی میدان جمهوری، بلوار معلم و میدان قدس، راه‌انداری آبنمای میدان جمهوری و تقاطع نور و امام خمینی (ره )، بسیج،زیبا سازی فضای سبز در بوستان‌ها و پارک‌ها و نصب پایه چراغ در بوستان نماز، تکمیل میادین و پارک‌ها، زیبا سازی تمامی میادین سطح شهر که در حال انجام است، برشمرد.

شهردار ایرانشهر در زمینه اقدامات انجام شده برای مبلمان شهری، گفت: تولید انواع جداول، پازل و موزائیک برای بهسازی معابر، میادین و پارک‌های شهر ایرانشهر یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری است که هزینه بسیار زیادی در این مورد به صرفه و صلاح شهرداری خواهد بود ضمن اینکه استفاده از مصالح استاندارد و به روز و متنوع از خواسته‌های به‌جای شهروندان نیز است.

امینی‌فرد خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت ویژه شهر ایرانشهر در مرکز استان و نقش ویژه منطقه‌ای که این شهر در زمینه ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، فنی و مهندسی و تجاری به چندین شهرستان همجوار ایفا می‌کند ضمن تشکر ویژه از استاندار فهیم، مردم شریف ایرانشهر و شورای اسلامی شهر و شهرستان، معاونت عمرانی و برنامه‌ریزی و سایر معاونان که با ایجاد زیرساخت‌های لازم در زمینه رشد و ارتقاء شاخص‌های شهری در ایرانشهر که در واقع خدمت به جنوب و مرکز استان است با حمایت‌های دولتمردان شاهد جهش قابل توجه ارتقاء شاخص‌های موردنظر در تمام حوزه‌های مربوطه به مرکزیت شهری باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon