۱۲۰ مدرسه استثنائی فارس هوشمندسازی شده است


120 مدرسه استثنائی فارس هوشمندسازی شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیر آموزش و پرورش استثنائی فارس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۵ مدرسه استثنائی در فارس وجود دارد، گفت: اغلب کلاس‌های مدارس استثنائی هوشمندسازی شده و براساس آمار موجود نزدیک به ۱۲۰ مدرسه استثنائی فارس هوشمندسازی شده است.

رستم اکبری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به هوشمندسازی مدارس استثنائی در این استان اظهار داشت: اغلب کلاس‌های مدارس استثنائی  هوشمندسازی شده و براساس آمار موجود نزدیک به 120 مدرسه استثنائی فارس هوشمندسازی شده است.

اکبری‌زاده گفت: ممکن است تمامی این 120 مدرسه به طور کامل هوشمندسازی نباشد اما حداقل یک کلاس هوشمندسازی در آن‌ها وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش استثنائی فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 هزار دانش‌آموز در فارس از خدمات آموزش استثنائی بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: از این تعداد 5 هزار دانش‌آموز در مدارس خاص و حدود 4 هزار  دانش‌آموز نیز دچار اختلالات یادگیری هستند که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند و به صورت پاره‌وقت  و در دورس خاص از خدمات آموزش‌وپرورش استثنائی فارس بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 155 مدرسه استثنائی در فارس وجود دارد، گفت: مدارس فارس در حوزه پیش‌حرفه‌ای، متوسطه و اتیسم با گسترش و توسعه روبه‌رو بوده‌ ولی یکی از مشکلات دانش‌آموزان استثنائی سرویس رفت‌وآمد است که با وجود کمک‌های آموزش و پرورش فارس ولی این مشکل به طور کامل برطرف نشده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنائی فارس با اشاره به فعالیت خیران استان فارس در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنائی فارس به دنبال راهی است که مشارکت خیران را در کمک به این دانش‌آموزان ساماندهی و ماندگار کند.

اکبری‌زاده با بیان اینکه همه مدارس به‌طور یقین استاندارد نیستند، تصریح کرد: مدارس جدید همه استاندارد هستند و تلاش شده که مدارس متناسب با نوع معلولیت دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود، به طور مثال مدارس نابینایان رمپ‌گذاری می‌شود.

وی بیشترین جمعیت معلول را در شهرستان‌های جهرم و لار عنوان و بیان کرد: تعداد کم‌توانان ذهنی نسبت به جمعیت هر شهرستان متغیر است و هر چه جمعیت بیشتر باشد جمعیت استثنائی هم بیشتر است.

مدیر آموزش و پرورش استثنائی فارس با اشاره به هوشمندسازی مدارس استثنائی در این استان اظهار داشت: اغلب کلاس‌های مدارس استثنائی  هوشمندسازی شده و براساس آمار موجود نزدیک به 120 مدرسه استثنائی فارس هوشمندسازی شده است.

اکبری‌زاده گفت: ممکن است تمامی این 120 مدرسه به طور کامل هوشمندسازی نباشد اما حداقل یک کلاس هوشمندسازی در آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود معلم آموزش دیده در آموزش استثنائی فارس افزود: این کمبود بیشتر در بخش توانبخشی نمود دارد، به گونه‌ای که آمار نیروهای توانبخشی فارس در بخش بهداشت 86 نفر، مشاور 87 نفر و تربیت بدنی 57 نفر است.

اکبری‌زاده با بیان اینکه امکان استخدام نیروهای جدید در حال حاضر وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش استثنائی فارس برای حل این مشکل از نیروهای طرحی استفاده می‌کند که آنان نیز پس از اتمام طرح نمی‌توانند در این بخش بمانند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon