استان لرستان نیازمند ۷۴۰۰ کلاس درس است

استان لرستان نیازمند 7400 کلاس درس است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل سازمان نوسازی مدارس لرستان گفت: ۷۴۰۰ کلاس درس در لرستان نیاز است که از این تعداد پنج هزار کلاس نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

حسین اسدی پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم آباد، در رابطه با مدارسی که دارای بافت های فرسوده هستند اظهار داشت: بافت فرسوده استان شامل مدارس کپری هستند که بیشتر در نقاط عشایری وجود دارند.

وی افزود: 91 مدرسه در حوزه عشایری یا شبه کپری وجود دارد که بر اساس برآورد انجام‌شده دو میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار برای مدارس ایجاد مدارس پیش‌ساخته لازم است.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس عنوان کرد: درمجموع برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس استان لرستان هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به این‌که هفت هزار و 400 کلاس درس در لرستان نیاز است بیان کرد: 18 پروژه آموزشی در لرستان با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز امسال تحویل داده‌شده است.

اسدی پور با بیان این‌که خیرین مدرسه‌ساز لرستان نیز زحمات بسیاری کشیده‌اند تصریح کرد: بیش از 800 خیر در لرستان عضو مجمع خیرین مدرسه‌ساز هستند که حضور این خیرین سبب شده که لرستان در این زمینه نمونه باشد.

وی خاطرنشان کرد: 18 پروژه آموزشی در لرستان با همکاری مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این سال تحصیلی تحویل داده‌شده است.

مدیرکل سازمان نوسازی مدارس لرستان با اشاره به اینکه 74 پروژه در قالب 525 کلاس درس از پروژه‌های امسال سازمان نوسازی مدارس است گفت: این پروژه‌ها در قالب بازسازی یا استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس هستند که تاکنون 9 پروژه در مناطق محروم تحویل داده شد.

وی عنوان کرد: بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی کشور با مساحتی بالغ‌ بر شش هزار مترمربع در لرستان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon