پرز خطاب به نتانیاهو: وقتی اوباما می‌گوید به آمریکا نیا به این درخواست احترام بگذار

پرز خطاب به نتانیاهو: وقتی اوباما می‌گوید به آمریکا نیا به این درخواست احترام بگذار

خبرگزاری تسنیم: رئیس سابق رژیم صهیونیستی خطاب به نخست وزیر این رژیم گفت زمانی که رئیس جمهور آمریکا از تو می‌خواهد که به آمریکا نیایی به این درخواست احترام بگذار.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از جروزالم پست، "شیمون پرز" رئیس سابق اسرائیل روز پنجشنبه از "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل درباره تصمیم وی برای سخنرانی در کنگره بدون اطلاع دادن به دولت آمریکا انتقاد کرد.

وی که در مراسم بزرگداشت "آریل شارون" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، گفت: نتانیاهو می‌تواند در هر جا و هر زمانی که بخواهد سخنرانی کند اما زمانی که رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته تا پیش از انتخابات [به آمریکا] نیاید وی باید به این درخواست احترام بگذارد.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه در اقدامی کم سابقه از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته است در نشست‌ آتی کنگره (شامل اعضای مجلس نمایندگان و سنا ) در 12 اسفند و درباره به ادعای وی خطر ایران و اسلام افراطی سخنرانی کند.

نخست وزیر اسرائیل نیز این دعوت را پذیرفته ولی این بار سفر نتانیاهو به آمریکا بدون دخالت کاخ سفید خواهد بود.

پرز به تنش اخیر میان اسرائیل و حزب‌الله نیز اشاره گرد و گفت هر دو طرف می‌دانند که هیچ گزینه‌ای به جز آتش‌بس وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون مهمترین ملاحظه باید کاهش آتش شعله‌ها و عدم مصاحبه‌ کردن است.

نتانیاهو نیز در این مراسم سخنرانی کرد و مدعی شد که ایران پشت حملات روز گذشته به کاروان نظامیان اسرائیل بوده است.

وی افزود: این همان ایرانی است که تلاش دارد تا به یک توافق [هسته‌ای] برسد تا به وی اجازه داده شود توانایی توسعه تسلیحات هسته‌ای را حفظ کند. ما قاطعانه با چنین توافقی مخالف هستیم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما همچنان به دفاع از خودمان در برابر تمامی تهدیدها چه نزدیک و چه دور ادامه می‌دهیم.

جنوب لبنان و مزارع اشغالی شبعا روز چهارشنبه شاهد حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان رژیم صهیونیستی بود.

در پی عملیات پیچیده امنیتی مقاومت لبنان علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با فلسطین اشغالی، دست کم 17صهیونیست کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند. در این حمله 9 دستگاه خودروی نظامی این رژیم کاملا منهدم شد.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه شماره یک خود، مسئولیت این عملیات را که در آن تعدادی از نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیدند، به عهده گرفت.

مقاومت لبنان اعلام کرد که "گردان شهدای قنیطره" ساعت 11:30 صبح بامداد روز چهارشنبه یک کاروان نظامی صهیونیست را هدف قرار دادند.

این در حالی است که بخش بازرسی ارتش اسرائیل اجازه داده تا خبر کشته شدن تنها دو نظامی اسرائیلی و مجروح شدن 7 نفر دیگر در عملیات روز چهارشنبه حزب‌الله در مزارع اشغالی شبعا منتشر شود.

شبکه 2 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرمانده یک گروهان از تیپ جفعاتی در بین کشته شدگان حملات حزب‌الله به نظامیان اسرائیل در مزارع شبعا است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان