۱۲۰ میلیارد ریال برای خرید زمین نیروگاه برق محمودآباد اختصاص یافت

120 میلیارد ریال برای خرید زمین نیروگاه برق محمودآباد اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از دستور کار قرار گرفتن اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریالی برای خرید زمین نیروگاه برق محمودآباد، از سوی وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، عبدالوحید فیاضی عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری محمودآباد، از عملیات اجرایی پروژه ملی نیروگاه 500 مگاواتی در روستای معلم‌کلای بخش سرخ‌رود محمودآباد به عنوان مهم‌ترین پروژه استانی یاد کرد و اظهار داشت: اکنون این طرح به نقطه‌ای رسیده که نیاز به حمایت دستگاه‌های استانی است.

وی افزود: وزیر نیرو با اعتبار 120 میلیارد ریال برای تخصیص اعتبار برای خرید زمین در دستور کار قرار داده است.

فیاضی با تاکید براینکه هم‌اکنون اجرای طرح آن به لحاظ زیست محیطی مورد رسیدگی محیط زیست کشور قرار گرفته است، افزود: با نظارت این دستگاه پروژه نیروگاه محمودآباد به جهت زیست محیطی هیچ‌گونه مشکلی ندارد.

وی با اعلام اینکه ساخت این نیروگاه تحول عظیمی در انرژی مازندران فراهم می‌کند، گفت: علاوه بر آن موجب ایجاد اشتغال‌زایی جوانان فارغ‌التحصیل از موسسات عالی در این مناطق می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران، با اشاره به بخش بهداشت و درمانی این شهرستان از اختصاص بودجه یک میلیارد تومانی به بخش سی سی یو بیمارستان شهدا در سال 93 خبر داد و گفت: در این عرصه برای توسعه بخش درمانی نیاز به توجه و تلاش بیشتری بوده تا نیازهای درمانی از سوی وزرات بهداشت تحقق یابد.

وی، محمودآباد را شهری برجسته با ظرفیت‌های پنهان بیان و عنوان کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید بدنبال این ظرفیت‌های نهفته بروند و با وجود سواحل زیبا و به عنوان مرکز ساحلی استان برای گردشگران و توریست‌ها بسترسازی لازم را با حضور بخش خصوصی فراهم کنند.

فیاضی، با تاکید براینکه آزادسازی ساحل و ظرفیت اقتصادی جزو برنامه‌های چهارم و پنجم دولت بوده است، گفت: این شهرستان با وجود فرودگاه نیروی هوایی از یک ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که می‌تواند از آن استفاده بهینه‌ای به کار برد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت فرودگاهی در دو شهرستان این استان با وجود این فرودگاه را ملزوم ندانست و گفت: راه‌اندازی این فرودگاه پاسخگویی برای این استان خواهد بود به طوری که هم‌اکنون رایزنی‌های اولیه با دو وزراتخانه نیروی هوایی و نفت صورت گرفته تا توسعه این فرودگاه در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدم اجرایی شدن اجلاس اوپک در شهرستان محمودآباد با وجود مکانی برای برگزاری این اجلاسیه بدلیل نبود فرودگاه بوده که مسئولان استانی باید به این امر نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

فیاضی خاطرنشان کرد: شهرستان محمودآباد با ساخت دو پروژه بزرگ و ملی فردودگاه و نیروگاه می‌تواند در بخش‌های مختلف تجاری‌سازی، اشتغال، گردشگری و سرمایه‌گذاری با ظرفیت‌های بسیار بالا ورود پیدا کند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon