۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه روستایی مازندران اختصاص یافت

150 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه روستایی مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های راه روستایی این استان در سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، ربیع فلاح‌جلودار عصر امروز در جلسه شورای اداری محمودآباد در سالن اجتماعات دانشکده شرکت نفت این شهرستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری بر خدمت‌گذاری مسئولان نظام به مردم و توجه بر مشکلات آنان، اظهار داشت: خوشبختانه اکنون وفاق و همدلی و انسجام در بین دستگاه‌های اجرایی این استان با شهرستان و مردم وجود دارد و این ایمان و همدلی مردم به انقلاب اسلامی برمی‌گردد.

وی با تاکید براینکه مهم‌ترین عملکرد دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت گذشته بر محور اعتدال‌گرایی و هم‌افزایی بر همه مسائل بوده است، ابراز داشت: در این دولت به مانند گذشته دیگر از باندبازی، منطقه‌ای خبری نیست و همه دستگاه‌ها و مناطق به یک شکل در دستور کار قرار می‌گیرند.

فلاح جلودار با بیان اینکه دولت اعتدال معتقد است که مدیریت و پختگی در سطح کلان انجام شود، تصریح کرد: همه رده‌ها و آحاد مسئولان این دوره از نظام جزو خدوم‌ترین افراد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی هستند به طوری که تاکنون هیچ دولتی به این شکل نبوده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هم‌اکنون این استان از همه ظرفیت‌ها و نیروی انسانی خود برای توسعه مازندران به کار گرفته است، افزود: در این امر دستگاه‌های اجرایی در صورت انتقاد سازنده باید پذیرای امر باشند و بدنبال این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای توسعه عمرانی و شهری بروند.

وی، نگاه این استان را در عرصه توسعه و تکنولوژی بیان کرد و گفت: با وجود حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف و جایگاه آنها در توسعه مازندران، استانداری با رایزنی دستگاه قضایی بدنبال رفع مشکلات و شناسایی چارچوب قانون به بخش‌های خصوصی است.

فلاح با اعلام اینکه برای توسعه استان وقت و زمان غنیمت و ارزشمند است، گفت: با وجود اینکه مشکلات در این استان کم نیست کم کاری مسئولان امر نسبت به رسیدگی این مشکلات قابل قبول نیست و با توجه به این تعامل و یکپارچگی بین دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها با استان باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

استاندار مازندران با اشاره به مشکلات عدیده در حوزه کشاورزی این استان یادآور شد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در مازندران مشکلات آن در کنار دیگر فرم‌های مشکلات کشوری قرار گرفته تا مسئولان کشور به این امر توجه و نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با تاکید براینکه با وجود شرایط اقلیمی این استان و حوادث طبیعی  و بارش برف، همه کشاورزان اراضی زراعی و باغی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند، اظهار داشت: این استان با توجه به برف سنگین در سال گذشته تلاش کرده تا خسارت باغی و زراعی در اثر برف در بحث بحران قرار بگیرد تا از مزایای بیمه بهره‌مند شود.

فلاح از رفع مشکلات و مسائل قانونی و قانون‌مند در امور تسهیلات بانکی کشاورزان از سوی استانداری مازندران خبر داد و گفت: به منظور حمایت از این قشر زحمت‌کش مصوب شده که از هرگونه امهال تسهیلات بانکی به کشاورزان رسیدگی و خدمات بانکی به آنها ارائه دهند.

استاندار مازندران با بیان اینکه امروزه باید سطح زیرکشت مزارع کشاورزی ما براساس نگاه علمی صورت گیرد، بیان داشت: با توجه به تکنولوژی‌ و مکانیزه‌های گسترده روز در امر زراعت، کشاورز باید سطح کشت خود براساس میزان درآمد به کار ببرد.

وی با اشاره به تخصیص و اعتبار بودجه وضعیت آن را در سال 93 با افزایش 40 درصدی نسبت به سال گذشته بیان و مطرح کرد: سال آینده نیز با توجه به مشکلات بهای نفت و تحریم اقتصادی پیش‌بینی افزایش این درآمد در استان را داریم.

فلاح با اعلام اینکه هم‌اکنون اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان برای پروژه‌های راه روستایی این استان مصوب شده است، افزود: با وجود پروژه‌های نیمه تمام در مازندران، همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان نگاه‌ آنان باید ملی باشد و نمایندگان ما تلاش بیشتری داشته باشند.

استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به فعالیت بیش از 3 هزار پایگاه مقاومت بسیج در مازندران، در امر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان برای جلوگیری از روند آن، این پایگاه‌ها می‌توانند با دستگاه‌های قضایی مشارکت داشته باشند.

وی، محمودآباد را شهری ساحلی و گردشگری با ظرفیت‌های بالا و بسیار مهم برای استان مطرح کرد و گفت: این شهرستان به لحاظ جلگه‌ای قرار گرفتن متاسفانه هر ساله در بخش آب زراعی با مشکلاتی از سوی کشاورزان مواجه است که با مدیریت و ارایه راه‌کارهای درست می‌توان به این امر توجه نشان داد.

فلاح با بیان اینکه در بخش آب  فاضلاب شهری و روستایی باید از بخش خصوصی استفاده کرد، افزود: با وجود پروژه نیروگاه باید آن را به فال نیک بگیرند و از مزایای یک پروژه ملی بهره‌مند شوند تا برای جوانان این منطقه اشتغال ایجاد شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon