یکپارچه‌سازی اراضی راهکار احیای کشاورزی مازندران است

یکپارچه‌سازی اراضی راهکار احیای کشاورزی مازندران است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع نمایندگان مازندران مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه برای احیای کشاورزی دیگر حکم قلع و قمع دادگستری بهترین راهکار نیست بلکه باید یکپارچه‌سازی امور اراضی را در دستور کار قرار داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد: عبدالوحید فیاضی عصر امروز در حاشیه جلسه شورای اداری محمودآباد در جمع خبرنگاران، یکی از مشکلات مهم این شهرستان را نابودی در بخش کشاورزی بین کشاورزان بیان و اظهار داشت: امروزه برای احیای کشاورزی دیگر حکم قلع و قمع دادگستری بهترین راهکار نیست بلکه باید یکپارچه‌سازی امور اراضی را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این استان با وجود تولیدات برنج سالانه با انبوه بی‌رویه واردات برنج مواجه است، افزود: کشاورزان با وجود این مشکلات و کمبود آب زراعی زمین یک میلیارد تومانی‌ سالی 10 میلیون تومان برداشت دارد برای امرارمعاش دچار مشکل می‌شود بنابراین تصمیم به فروش یا ساخت ویلا در زمین اراضی می‌گیرند.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کشاورز در زمان ساخت با قرار گرفتن تغییر کاربری و آشنا نبودن به چارچوب قانون با برخورد دستگاه قضایی و اجرایی دولت مواجه می‌شوند به طوری که با هر تخریب‌ ساخت‌وسازشان دلسردی‌شان را از نظام جمهوری اسلامی به همراه می‌آورد.

اختصاص اعتبار 40 میلیاردی سد لاستیکی سرخ‌رود

وی اضافه کرد: مسئولان امر باید بدنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات عدیده کشاورزان باشند و آن سد لاستیکی در بخش سرخ‌رود را که چندین سال پیش بلاتکلیف مانده ، با توجه به مصوبه بودجه 40 میلیارد ریالی در اعتبار اخیر، اجرای پروژه ارا به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

فیاضی با اشاره به پروژه دو کمربندی غربی و شرقی این شهرستان، ساخت همزمان آن را اشتباه دوره‌های قبل بیان و مطرح کرد: با توجه به مشکل ترافیکی این شهر این دو پروژه بدون مطالعات آغاز شده که اکنون با تلاش مسئولان امر بخش شرقی آن به طول سه کیلومتر با نظارت شهرداری و راه‌وشهرسازی و بخش غربی آن نیز برای احداث پل روگذر با وزارت نفت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه انقلاب اسلامی ما بر اصل تاکید نه تبلیغ و برای استمرار پایداری و استقامت نظام است، افزود: با گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب چهره انقلابیون تغییرکرده و جوانان سکان‌دار انقلاب هستند.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه وظیفه مهم این انقلابیون پاسداشت و احیای آن انقلاب و مسئولیتش بر دوش‌شان آنها است، افزود: این انقلاب ودیعه اسلامی بوده که بر دوش اولیا و انبیا بوده و از یکی بر دیگری سپرده شده تا اختیارش در زمان غیبت امام به بنیانگذار کبیر انقلاب قرار گیرد.

فیاضی ادامه داد: شکل‌گیری این انقلاب نیز با مشارکت مردم و هدایت امام راحل(ره) به عنوان یک جریان اسلامی در جهان رقم زده شد تا به عنوان برداشتی از حکومت علوی هم اسلام‌خواهی و هم مردم‌سالاری دینی در جهان قرار گیرد.

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس با بیان اینکه امروزه مدیران و کارگزاران امر باید خدمت‌گذاران نظام باشند تا هر قدمی برمی‌دارند انقلاب اسلامی را زنده نگه دارند، افزود: در این دوره از زمان مدیران در هر جایگاهی یادشان نرود که برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایثارگری‌ها شده و خون بسیاری ریخته شد تا ریشه آن آبیاری شود.

وی با اشاره به تصویب بودجه در لایحه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در سال 94 بیان کرد: این بودجه در شرایطی تبدیل به قانون می‌شود که نظام جمهوری اسلامی با وضعیت اقتصادی و شرایط تحمیلی نظام روشن است و توطئه کاهش بهای نفت و تحریم در سیاستگذاری وجود دارد.

فیاضی با اعلام اینکه امروزه همه دستگاه‌های اجرایی نظام مدیریت را در شرایط بحران تجربه می‌کنند، افزود: با وجود این شرایط سخت مدیران نباید کارها را بردوش دیگران قرار دهند و وحدت، همدلی و وفاق را سرلوحه کاری خود قرار دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، خواستار مدارا با مردم مناطق محروم و طبقه ضعیف از سوی مدیران در این وضعیت اقتصادی کشور شد و گفت: توجه به کارکنان از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی رضایت‌مندی مردم و ارباب رجوع را به همراه خواهد داشت.

مدیران ناکارآمد برداشته شوند

وی با تاکید براینکه مدیر ناکارآمد را باید توبیخ و از سمتش باید برکنار کرد، گفت: در عرصه تقویت نظام و توسعه در بخش‌های مختلف باید مشارکت و همدلی وجود داشته باشد تا تلاش و کوشش مضاعف صورت گیرد.

فیاضی با اشاره به وضعیت و مشکلات موجود شهرستان محمودآباد در امر آب‌رسانی، زباله، ساخت‌وسازهای غیرمجاز، تغییر کاربری، شهرک صنعتی همت مسئولان استانی رسیدگی به این امر تاکید کرد و گفت: این شهرستان یکی از مشکلاتش وجود امام‌زاده قاسم(ع) در محوطه دو واحد آموزشی است که موجب تنش‌های روحی و روانی دانش‌آموزان شده است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان استانی توجه به مشکلات، رفع و رسیدگی به این امر را فقط در مرکزیت استان نداشته باشند و برای پیگیری به این مسایل یکسان‌سازی را لحاظ قرار دهند.

انتهای پیام/



 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon