از ثبت ملی نرگس زارهای بهبهان تا روزهای خاکستری اهواز

از ثبت ملی نرگس زارهای بهبهان تا روزهای خاکستری اهواز

خبرگزاری تسنیم: در حالی که ابتدای هفته نرگس زارهای خوزستان ثبت ملی شد بروز گرد و غبار در اهواز آسمان این شهر را به مدت ۳ روز خاکستری کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در هفته گذشته بودجه شهری آبادان در سال 94 توسط شهردار این شهر به شورای شهر تقدیم شد و این بودجه نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشت همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از ثبت نام 300 هزار نفری خوزستانی در بیمه سلامت خبرداد.

ثبت نرگس زارهای بهبهان به عنوان ثبت اثر ملی با حضور معون رئیس جمهور و حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خوزستان برای افتتاح یکصد طرح مخابراتی در خوزستان مهم‌ترین عناوین این هفته بود.

البته شاگردان مهران حاتمی با شکست دادن شاگردان شاگردان مهران شاهین طبع توانستند به دیدار تیم مهرام تهران در فینال برسند تا پتروشیمی بندرامام فرصت قهرمانی در لیگ بسکتبال برای سومین سال پیاپی را داشته باشند.

اما مهم‌ترین رخداد خوزستان در این هفته گرد و خاک در شهرهای غربی و جنوبی این استان بود که بنا بر گفته مدیرکل محیط زیست خوزستان در ابتدا آلودگی هوا 66 برابر حد مجاز بود و پس از ان دستگاه‌های سنجش آلودگی خوزستان به دلیل افزایش ریز گرد توانایی سنجش آلودگی را نداشتند.

مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان دلیل بروز ریزگرد در خوزستان را کم بودن رطوبت خاک و هوا ناشی از خشکسالی و کاهش 30 درصدی باران دانست و مدیرکل مدیریت بحران احداث کمربند سبز شهری توسط شهرداری و پروژه‌های بیابان زایی را از عوامل موثر برای پیشگیری از وقوع این پدیده دانست.

شمیم دلنشین «نرگس‌زار‌ها» و نوید توسعه گردشگری در «بهبهان»

سوم بهمن ماه امسال نرگس‌زارهای بهبهان به عنوان نخستین زادگاه نرگس در خاورمیانه با حضور معاون رئیس جمهور ثبت ملی شد، این اتفاق برای بهبهانی‌ها و خوزستانی‌های نوید اتفاقات خوش در بهره برداری از این ظرفیت خدادادی را به همراه دارد.

افزایش 100 درصدی بودجه شهری آبادان در سال 94

شهردار آبادان گفت: بودجه شهری آبادان با افزایش 100 درصدی به 200 میلیارد تومان افزایش یافت.

300 هزار خوزستانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت 300 هزار خوزستانی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

نبرد «شاگردان مهران» برای رسیدن به «مهرام»

تیم پتروشیمی بندرامام برای صعود به فینال لیگ ملی بسکتبال و انتقام 2 شکست از مهرام باید در 2 بازی باقی مانده با دانشگاه آزاد در نیمه نهایی به پیروزی برسد.

افزایش 68 درصدی صادرات غیر نفتی از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: صادرات کالاهای نفتی از خوزستان از نظر ارزشی 68 درصد و از نظر وزنی 38 درصد افزایش داشته است.

برنامه توسعه کشت کلزا در خرمشهر تدوین شد

رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: به دلیل فایده کشت کلزا برای زمین‌های کشاورزی و میزان سوددهی آن برنامه توسعه کشت کلزا در شهرستان خرمشهر تدوین شد.

کم بودن رطوبت خاک عامل اصلی ریزگرد امروز خوزستان

مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان گفت: و خاک امروز شهرهای آبادان و اهواز به دلیل کم بودن رطوبت هوا و خاک رخ داد.

گرد و غبار در اهواز+ تصاویر

گرد وخاک ظهر امروز آسمان شهر اهواز را خاکستری و مدارس این شهر را تعطیل کرد.

نخستین جشنواره فیلم علمی اسفند امسال در اهواز برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نخستین جشنواره فیلم‌های علمی با هدف مشارکت مردم در رویدادهای علمی – فرهنگی اسفندماه امسال در اهواز برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم عمار خلاء فرهنگی در حوزه سینما را پر کرد

دبیر اکران مردمی جشنواره فیلم عمار با اشاره به ضرورت‌های فرهنگی کشور گفت: جشنواره فیلم عمار در حوزه سینما و فیلم توانست خلاء فرهنگی در حوزه فیلم و سینما را پر کند.

باغ خان میراث شوشتر از معماری دوره قاجار+ تصاویر

باغ خان در حاشیه غربی رود گرگر و در کنار بافت قدیمی شوش‌تر یکی از میراث به جا مانده از معماری دوره قاجار در خوزستان است.

روز خاکستری اهواز+ تصاویر

روز گذشته پدیده گرد و غبار به دلیل کم بودن رطوبت خاک و هوا در اهواز مشاهده شد که منجر به تعطیلی مدارس، کاهش دید تا 200 متر و لغو پرواز فرودگاه‌های اهواز و آبادان شد.

90 درصد صنعت و تولید شرکت ملی حفاری ایران بومی است

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه تاکنون 4 هزار حلقه چاه حفاری شده، گفت: 90 درصد صنعت و تولید شرکت ملی حفاری ایران بومی است.

پیامک‌های تبلیغاتی ساماندهی می‌شود

وزیر ارتباطات گفت: درباره پیامک‌های تبلیغاتی اخیرا در شورای عالی فضای مجازی سیاست‌هایی را تصویب کردیم و کمیته‌ای زیرنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد که ساماندهی این پیامک‌ها را بر عهده داشته باشد.

عامل شکست انقلاب‌های منطقه نبود رهبری چون امام خامنه‌ای در رأس آن‌ها است

نماینده حزب الله لبنان در ایران با اشاره به بیداری اسلامی منطقه گفت: یکی از عوامل شکست انقلاب‌های منطقه نبود رهبری همچون امام خامنه‌ای در رأس آن‌ها و نبود تفکر شیعی برخواسته از تعلیمات امام علی (ع) است.

کاهش دید در اهواز به 100 متر رسید

مدیرکل هوا‌شناسی خوزستان گفت: به دلیل غلظت گرد و غبار در اهواز کاهش دید به کمتر از یکصد متر رسیده است.

گرد و غبار در اهواز به 66 برابر حد مجاز رسید

امروز برای دومین بار در هفته پدیده گرد و غبار در اهواز و چند شهرخوزستان دیده شد که بنا بر اظهار مدیرکل مدیریت بحران خوزستان شدت غلظت آن 4 هزار میکروگرم بر مترمکعب است.

100 پروژه مخابراتی خوزستان به ارزش 54 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

یکصد پروژه مخابراتی خوزستان به ارزش 54 میلیارد ریال و سرویس‌های خدماتی مرکز داده این استان با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

سامانه پایدار تأمین آب آشامیدنی خوزستان در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل آب و فاضلاب گفت: همزمان با توسعه شهرهای جدید خوزستان سامانه پایدار تأمین آب آشامیدنی شهرهای خوزستان در دستور کار قرار گرفت.

استقبال باشکوه مردم اهواز از پیکر 121 شهید گمنام + تصاویر

امروز شهدا بازهم مظهر وحدت شدند و همه اقوام خوزستان از عرب و لر و فارس با حضور در تشییع پیکر شهدا پایبندی خود را به راه و آرمان شهدا به رخ جهانیان کشیدند.

پیام امام خامنه‌ای به جوانان غرب، یادآور پیام تاریخی امام خمینی به گورباچف است

سردار باقرزاده با اشاره به پیام امام خامنه برای جوانان غربی گفت: این پیام، یادآور پیام امام خمینی به گورباچوف است و امیدواریم این پیام مقدمه فروپاشی استکبار و غرب باشد.

سفری مجازی به «هندیجان» لنج‌، نخلستان‌ و ساحل زیبای خلیج فارس

بندرهندیجان به شهر «هزار چهره اقتصادی» و به یکی از شهرهای نفتی شهرت یافته و دلیل این نام‌گزاری نیز استعداد‌ها و ظرفیت‌های خوب این شهرستان در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، صیادی، تجاری، صنایع دستی، هنری و گردشگری است.

طرح تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح پیشنهادی تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند به مجلس شورای اسلامی داده شد و در کمیسیون اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon