۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود


97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به دستاوردهای پزشکی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایران با دانش بومی فرزندانش توانسته تا ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان ایران را امید کشورهای اسلامی و سایر کشورهای آزادیخواه دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) با رهبری هوشمندانه خود سبب پیروزی عزتمندانه مردم مسلمان ایران شد به تعبیری دیگر این امام خمینی(ره) بود که با رهبری انقلاب اسلامی عزت را به ایرانیان هدیه داد.

وی با بیان اینکه مردم بعد از پیروزی انفلاب اسلامی ایران قدرت دفاع پیدا کردند، تصریح کرد: خودکفا شدن ایران در بسیاری از کالاهای کشاورزی، صنعتی، دارویی و درمان و غیره از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ایران با دانش بومی فرزندانش توانسته تا 97 درصد داروی مورد نیاز کشور را تولید کند، افزود: هم اکنون ایران می‌تواند علاوه بر تولید دارو در کشور به سایر کشورها هم دارو صادر کند که این دستاورد مدیون پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر رشد علمی ایران تا 11 برابر سرعت جهانی است، خاطرنشان کرد: ایران به عنوان هشتمین کشور دستیابی به فن‌آوری انرژی هسته‌ای، قدرت علمی خود را در دنیا به اثبات رسانیده است.

حجت‌الاسلام شیرمحمدی با اشاره به حضور بسیجی‌وار و مخلصانه پزشکان در مناطق محروم سراسر کشور گفت: در زمان سلطنت حکومت طاغوت پزشکانی از کشورهایی نظیر هند در مراکز درمانی طبابت می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی ایران هم اکنون پزشکان پرتلاش با روحیه بسیجی خود بیماران ساکن در مناطق محروم را ویزیت می‌کنند به طوریکه پس از انقلاب 57 هزار متخصص دارو، درمان، پزشک در زنجان تربیت شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های کشور در زمان پس از انقلاب و قبل از انقلاب تصریح کرد: همه مناطق روستایی دارای راه مناسب شده و بیشتر راه‌های روستایی نیز آسفالته شدند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم مسلمان ایران با ایمان و اعتقاد قلبی خود به دین اسلام پیروز شدند، گفت: انقلاب اسلامی ایران مقدمه حکومت امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به اقدامات تخریبی و جنایتکارانه گروهک‌های تکفیری به ویژه داعش در کشورهای اسلامی ابراز کرد: دشمن تکفیری و سایر کشورهای هم پیمان آنان بدانند که سردار قاسم سلیمانی‌ها در ایران بسیارند و آنان هرگز نمی‌توانند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند.

حجت‌الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تنها کشور دنیا است که به برکت فرزندان دیندار و مومنش توانسته در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا بایستد، افزود: امام خمینی(ره) فقیه و عالمی مجاهد، شجاع و دیندار بود که در مقابل  دول شرق و غرب با شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» خود ثابت کرد که دین سبب سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران مقدمه حکومت امام زمان(عج) است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon