۳۰ هزار روستا به اینترنت متصل می‌شوند


30 هزار روستا به اینترنت متصل می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا اواخر سال آینده ۲۵ تا ۳۰ هزار روستا در کشور به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و این در حالی است که هم اکنون ۸ هزار روستا در کشور به اینترنت متصل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود واعظی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه استان بوشهردارای اهمیت ویژه‌ای در کشور است اظهار داشت: با توجه به اینکه استان بوشهر یکی از استانهای استراتژیک و همسایه به کشورهای حوزه خلیج فارس ارتقا توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای شبکه فیبرنوری در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در استان بوشهر 690 کیلومتر فیبر نوری ایجاد شده  که بیش از 240 کیلومتر آن مربوط به  5 ماه گذشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح 4 هزار پروژه مخابراتی در کشور خبرداد و گفت: در دهه فجر امسال 4هزار پروژه مخابراتی در استانهای مختلف کشور افتتاح و به بهره برداری می‌رسند که برای اجرای این پروژه‌ها سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار سرمایه گذاری شده است.

وی از افزایش مشترکان اینترنت خبرداد و گفت:: تعداد افردای که از اینترنت در کشور استفاده می‌کنند نسبت به گذشته بیش از دو برابر شده است.

وی از رونمایی از موتور جست وجوی ملی خبرداد و تصریح کرد: در دهه فجر موتور جست وجوی ملی برای شبکه ملی اطلاعات نیز رونمایی و فعالیتش را آغاز می‌کند.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دهه فجر هر روز به یکی از استانهای کشور برای افتتاح پروژه‌ها سفر می‌کنیم اظهار کرد: برنامه ریزی‌های دولت تدبیر و امید از سال گذشته تا کنون در زمینه مخابرات و ارتباطات به نتیجه رسیده به همین سبب در دهه فجر هر روز به یکی از استانهای کشور برای افتتاح پروژه ها سفر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون هشت هزار روستا در کشور به اینترنت متصل شده‌اند تاکید کرد: تا اواخر سال آینده 25 تا 30 هزار روستا در کشور به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و این در حالی است که هم اکنون 8 هزار روستا در کشور به اینترنت متصل شده‌اند.

واعظی،  با بیان اینکه هیچ روستای زیر 20 خانواری در کشور فاقد ارتباطات نیست افزود: براساس برنامه ریزیها هیچ روستای زیر 20 خانواری در کشور نیست که فاقد ارتباطات باشد و حتی برخی روستاهای حدود 10 خانوار نیز دارای ارتباطات هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon