دعوای کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا "نمایش" است

دعوای کنگره و رئیس‌جمهور آمریکا "نمایش" است

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسایل بین‌المللی استراتژی اصلی در ایالات متحده آمریکا را، راهبردی از پیش تعیین شده و واحد دانست.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسایل بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، گفت: استراتژی اصلی در آمریکا را راهبردی از پیش تعیین شده و واحد خواند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به اینکه هر دو طیف دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا در استراتژی درازمدتی که ترسیم کردند، یک هدف را دنبال می‌کنند اظهار داشت: هدف نظام آمریکا سلطه بر جهان بوده و تنها مانع پیش رونده در مقابل این هدف اصلی نیز، جمهوری اسلامی ایران است و دعواهای میان کنگره و رئیس‌جمهور ایالات متحده یک نمایش عمومی است در پشت پرده شکل دیگری دارد.

وی افزود: در طول جنگ 35 ساله‌ استکبار علیه انقلاب، ابزارهای مختلفی در غرب به کار گرفته شده است. کودتای نظامی، جنگ‌نرم، کودتا، حمله نظامی یک روشن‌ترین نمونه آن جنگ 8 ساله تحمیلی بود و در حقیقت همه این موارد نشان دهنده این است که این یک مسیر نشانه‌گذاری شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل غرب را راغب به تضعیف اساسی نظام اسلامی دانست و گفت: آمریکایی‌ها ادبیات و روش‌های گوناگونی را به کار می‌گیرند، اگر بتوانند برای تضعیف کشور فتنه و تحریم و تهدید ایجاد کنند دریغ نمی‌کنند و هر بار یک بهانه دارند. حقوق بشر، بحث هسته‌ای، مسائل حقوق زنان، دخالت‌ در امور داخلی ایران و ساده‌اندیشی است که ما فکر کنیم آمریکا در اهداف خود کوتاه آمده است.

دبیرکل حزب سبز ایران ادامه داد: آنها متناسب با شرایط و مقاطع از همه ابزارها استفاده و تهاجم فرهنگی را با تسلط بر افکار و اندیشه ملت‌ها دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از براندازی ناامید شدند و لحن سخن‌شان در دهه اخیر تغییر کرد در حالی که هرلحظه حس کنند توان براندازی دارند شک نمی‌کنند تصریح کرد: انقلاب به مرحله‌ای رسیده که قدرت ایستایی و مقاومتش نمی‌گذارد آمریکا با آزادی عمل اهداف خود را به پیش ببرد، به همین دلیل، در شکل گفتمانشان سعی دارند از روش‌های تزویر و تاثیر بر افکار نخبگان، خود را به سطحی برسانند که بتوانند براندازی نرم را در جامعه ایران دنبال کنند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: نگاهی که رهبر انقلاب به دخدادهای دهه‌های اخیر دارند بیانگر این است که آمریکا دست از دشمنی بر نمی‌دارد هر چند روسای‌جمهور مختلف با گفتمان مختلف وارد عمل می‌شوند اما کسانی که روسای‌جمهور ایالات متحده را سرکار می‌آورند، دشمن اصلی‌شان تفکر اسلام انقلابی است که امام بنیان گذاشت و موج بیداری اسلامی هم از این تفکر منشا گرفته، هیچ چیز بدتر از این نیست که مردم جهان نخواهند تحت ستم سلطه‌گران باشند، این تیر خلاصی بر نظم آمریکایی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon