بیش از ۱۰۰ باشگاه متخلف ورزشی مشهد شناسایی و پلمپ شد

بیش از 100 باشگاه متخلف ورزشی مشهد شناسایی و پلمپ شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی گفت: با اقدامات نظارتی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ باشگاه متخلف ورزشی مشهد شناسایی و پلمپ شد.

سیدرضا گلدوزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی نماینده فدراسیون پزشکی ورزشی در استان بوده و پشتیبانی ورزش قهرمانی، توسعه سلامت در ورزش و مبارزه با دوپینگ جزو مأموریت‌های اصلی ما بوده است.

وی افزود: مأموریت‌های فرعی ما هم در بحث مبارزه با مکمل‌ها و داروهای غیرمجاز، بوده که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و در برخی از باشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و پوشش پزشکی فعالیت‌هایمان به تعداد بسیار زیادی در طول سال بوده و تأمین هزینه درمان ورزشکاران آسیب‌دیده هم از دیگر وظایف ماست.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: درباره ورزشکاران سازمان افزایش آمار سالیانه را داریم و آخرین آمار که مرتبط به سال گذشته بوده 140 هزار نفر بوده است و امسال پیش‌بینی می‌کنیم که این آمار حداقل به 160 هزار نفر برسد.

گلدوزیان تصریح کرد: صدها ساعت کلاس آموزشی داشتیم و هزاران پمنت را توزیع کردیم؛ با کمک اداره ورزش و جوانان مشهد بازرسی‌هایی را داشتیم و در این بازرسی‌ها بیش از 100 باشگاه متخلف در مشهد شناسایی شدند که یا پلمب شده و یا در حال پلمپ هستند.

وی تأکید کرد: برای تمام باشگاه‌های ورزشی پرونده بهداشتی ارسال کردیم و باشگاه‌های نمونه را به مردم معرفی کردیم. باشگاه‌های مناسب را به مردم و همشهریان معرفی می‌کنیم و از نظر ما تمام باشگاه‌هایی که مجوز از اداره ورزش و جوانان شهر خود ندارند فاقد این تأیید هستند و باید مجوز را بگیرند و لزوم دریافت آن هم تأییده فنی و بهداشتی بوده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی بیان کرد: ما به هر باشگاه حرفه‌ای و آماتوری که از ما کمک بخواهد کمک می‌کنیم و به پزشکان تمام توضیحات لازم را درباره دوپینگ داده‌ایم و کشورمان خوشبختانه از این لحاظ پاک است.

گلدوزیان گفت: 3 افسر دوپینگ در استان هستند تا در صورت نیاز ستاد ملی مبارزه با دوپینگ اقدامات لازم را صورت دهند.

وی افزود: کمیته‌های مختلف هئیت پزشکی ورزشی خراسان رضوی دارای عناوین برتر کشوری در چندین دوره شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مقام اول کشور در 2 سال پیاپی توسط کمیته خدمات‌رسانی و مقام اول کمیته بانوان در سال 1392،  اشاره کرد، ضمن اینکه کمیته آموزشی همواره در جایگاه ممتازی قرار داشته و کمیته توانبخشی و کمیته روابط عمومی هم در رتبه‌های میانی بوده‌اند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: عضو کارگروه سندبرنامه‌ راهبردی فدراسیون پزشکی ورزشی بودیم و 2 تولید ملی در سال 1392 داشتیم و ثبت اختراعات در جشنواره ژنو و کسب مدال طلا، امضای تفاهم‌نامه‌های بسیار زیاد همچون پژوهشگاه تربیت‌بدنی کشور در زمینه ارائه خدمات پزشکی ورزشی، تأسیس نخستین پایگاه استعدادیابی  هوشمند در کشور از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته بوده است.

گلدوزیان تصریح کرد: امسال بیشترین تلاش را در بحث امنیت و سلامت اماکن ورزشی و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی با انجام معاینات پزشکی بیش از شروع فعالیت‌های ورزشی بوده و توسعه استعدادیابی ورزشی از دیگر اهداف ما بوده است.

وی تأکید کرد: یکی از بهترین کارها مدیریت جهادی از نظر فرهنگ این بوده که برخورد شدیدی با باشگاه‌های متخلف صورت پذیرفته و چنین پیگیری‌هایی در سطح کشور با این وسعت بی‌نظیر بوده است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی بیان کرد: در مشهد تمام باشگاه‌های دارای مجوز هم تأییدیه بهداشتی دارند و هم اینکه هیچگونه عرضه داروی غیرمجاز نیروزا و قاچاق ندارند و سعیمان خشکاندن ریشه‌ای اماکن ورزشی متخلف بوده است.

گلدوزیان تصریح کرد: در ارتباط با توسعه فرهنگ تحکیم خانواده جزء استان‌های پیش قدم هستیم که ورزش‌های ویژه بانوان باردار را در جلسات علمی دنبال کردیم و با استفاده از مربیانی که مدرک مامایی دارند در تعداد بسیار زیادی از باشگاه‌ها با عقد قراردادی این مهم را ترویج دادیم تا بانوان باردار سلامت خود را در دوران بارداری حفظ کنند و فرزندانی سالم به دنیا بیاورند.

وی تأکید کرد: برنامه آموزش همگانی در زمینه ورزش و سلامت را به همراه همایشی ویژه بانوان به زودی و در ایام دهه مبارک فجر داریم که مهم‌ترین برنامه ما حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن بوده است.

گلدوزیان گفت: یکی از روشهای مقابله با اضطراب داشتن یک کانون محکم خانوادگی بوده و دوست داریم پایگاه‌های مبارزه با اضطراب را با محوریت ورزش تشکیل دهیم و حاضر به همکاری و سرمایه‌گذاری نیز در این خصوص هستیم.

وی افزود: با همکاری آستان قدس رضوی هیئت پزشکی ورزشی را در اماکن متبرکه تأسیس کردیم و تاکنون چند جلسه را در شورای ورزش این اماکن برگزار کردیم و برنامه تجهیز آن را هم داریم که در آینده‌‍ای نزدیک انجام می‌شود و تنها به ورزشکاران سازمان یافته می‌توانیم ارائه خدمات داشته ‌باشیم.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تمام هیئت‌ها با ما در ارتباط هستند که بیشترین ارتباطات در بحث پوشش پزشکی مسابقات و معاینات پیش از فصل بوده تا جایی که خدمات به صورت رایگان باشد هرچند که محدودیت‌هایی وجود دارد و به دلیل محدودیت‌ها کلیه مسابقات نمی‌توانند رایگان باشند و تنها مسابقات کشوری و بین‌المللی در اولویت این نوع خدمات قرار گرفته‌اند.

گلدوزیان تصریح کرد: بارها اعلام کردیم که با کلیه خبرنگارانی که کارت شناسایی خبرنگاری از رسانه‌ها دارند، همکاری می‌کنیم و کارت شناسایی افتخاری عضویت ورزشکاران سازمان را برای آن‌ها صادر می‌کنیم و خدمات ما به خبرنگاران هم تعلق می‌گیرد.

وی تأکید کرد: 1300 باشگاه ورزشی در 30 رشته داریم که 800 باشگاه آن به فعالیت بدن‌سازی مشغول هستند که بیشترین آمار را در میان سایر رشته‌ها شامل می‌شود.

گفت‌وگو از سیدمحمد شخص امامپور

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon