زنگ آشنایی با سواد رسانه‌ای در مدارس مشهد مقدس اجرایی می‌شود

زنگ آشنایی با سواد رسانه‌ای در مدارس مشهد مقدس اجرایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد مقدس گفت: زنگ آشنایی با سواد رسانه‌ای در مدارس مشهد مقدس اجرایی می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در جشنواره «درخت دانایی» سعی بر این داشته‌ایم تا تمامی آموزشگاه‌های سطح مشهد را در امر تعلیم و تربیت یکپارچه کنیم و به همین منظور جامعه هدف ما دانش آموزان دوره دوم ابتدایی مدارس محروم از کتابخانه هستند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد درباره همکاری‌های اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در اجرای این طرح گفت: همکاران ما در اداره کل آموزش و پرورش سعی بر این داشته‌اند تا کتاب‌های تألیفی جشنواره همگام با نظام تعلیم و تربیت بوده و سبب درونی کردن ارزش‌های اخلاقی و اسلامی شوند تا ناهنجاری های اجتماعی در سال‌های آینده کاهش یابد.

وی ضمن اشاره به زنگ پژوهش و آشنایی با رایانه در مدارس افزود: مدارس با برنامه‌های جامع در این دو زنگ می‌توانند ارتقا دهنده کمی و کیفی تربیت دانش آموزان باشند که زنگ پژوهش با این جشنواره در ارتباط بوده و زنگ آشنایی با رایانه نیز با یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری در این ارتباط است.

رئیسیان زاده ادامه داد: سواد رسانه‌ای برنامه‌ای است که مبتنی بر زنگ آشنایی با رایانه در مدارس طراحی شده که در این برنامه کودکان قبل از بازی در گیم نت‌های مجاز فرهنگسراها ابتدا نحوه استفاده صحیح از رایانه و بازی‌های رایانه‌ای را می آموزند و سپس به عنوان پاداش و جایزه حضور در کلاس و یادگیری مفاهیم رسانه‌ای در فضایی کنترل شده و مناسب با سنین آنان بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند.

قائم مقام سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در زمینه انتخاب قالب‌های جشنواره کتابخوانی درخت دانایی تاکید کرد: دانش آموزان سال چهارم ابتدایی به لحاظ ارتقا به سطح بالایی از روانخوانی متون علاقه زیادی به بلند خوانی دارند که انتخاب قالب بلندخوانی د این جشنواره به ارتقای اعتماد به نفس آنان کمک می‌کند و همچنین دانش آموزان سال پنجم و ششم به لحاظ ارتقای روابط اجتماعی آنان گرایش بیشتری به کارهای مشارکتی دارند که قالب مطالعه مشارکتی با ویژگی‌های روانشناختی آنان هماهنگی بیشتری دارد.

وی بسته‌های اهدایی به برندگان این جشنواره را مشوق آنان در امر کتابخوانی دانست و افزود: در مرحله مقدماتی کتاب جشنواره به صورت رایگان و هدیه در اختیار دانش آموزان دوره دوم ابتدایی قرار می‌گیرد و در مراحل بعدی بسته‌های نوشت افزاری که از سوی اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده به برندگان اهدا می‌شود که مشوق و سوق دهنده دانش آموزان به امر کتابخوانی است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon