گفت وگوی تلفنی العبادی و شاه سعودی

گفت وگوی تلفنی العبادی و شاه سعودی

خبرگزاری تسنیم: نخست وزیر عراق و شاه سعودی در تماس تلفنی با یکدیگر درباره روابط دوجانبه و گروه تروریستی داعش بحث و گفت وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای اعلام کرد: حیدر العبادی در تماس تلفنی با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی بر تمایل کشورش برای تقویت روابط با عربستان و انتظار بغداد برای همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید و در مقابل، شاه سعودی نیز به کمک کشورش به عراق برای مقابله با داعش اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: العبادی و ملک سلمان درباره تقویت روابط دوجانبه و اوضاع امنیتی و سیاسی درعراق و منطقه و تهدید ناشی از گروه تروریستی داعش تبادل نظر کردند.

این بیانیه افزود: العبادی وفات عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی را تسلیت گفت و برای ملک سلمان آرزوی موفقیت در ماموریتش کرد.

براساس این بیانیه، العبادی بر تمایل عراق برای تقویت روابط با عربستان و انتظار همکاری دوجانبه با این کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

دفتر نخست وزیر عراق در این بیانیه اعلام کرد: ملک سلمان در این تماس تلفنی بر تمایل کشورش برای تقویت روابط با عراق در همه زمینه ها و کمک به عراق برای مقابله با خطر مشترک ناشی از گروه تروریستی داعش تاکید و به عمق روابط و پیونده های اجتماعی و عشیره ای بین دو کشور اشاره کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت