۱۸ هزار واحد روستایی در استان ایلام نیازمند مقاوم‌سازی هستند


18 هزار واحد روستایی در استان ایلام نیازمند مقاوم‌سازی هستند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بحران استانداری ایلام با بیان اینکه مناطق شهری ایلام نیازمند مقاوم‌سازی فوری هستند، گفت: ۱۸ هزار واحد روستایی در استان ایلام نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

احمد کرمی با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم در استان ایلام، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، اظهار داشت: هر 10 سال یک زلزله بالای 6 ریشتر در کشور رخ می‌دهد که در زلزله 6.2 ریشتری مرداد ماه امسال در مورموری آبدانان ثانیه‌ای 30 میلیارد تومان خسارت به منطقه وارد شد.

وی افزود: لازم است که در زمینه مقابله و آمادگی با زلزله کارهای اساسی انجام شود و باید دستگاه‌های متولی را آموزش دهیم و همچنین مردم نیز باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

مدیرکل بحران استانداری استان ایلام عنوان کرد: واحدهای مسکونی در در سطح استان ایلام و کشور نیازمند مقاوم‌سازی هستند که در استان ایلام 18 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی ایلام دارای حداقل‌های مشخصات استانداردسازی و مقاوم‌سازی هستند.

وی گفت: در مناطق شهری استان ایلام ما نیازمند تسریع مقاوم‌سازی هستیم و نکته‌ای که باید توجه شود این است که در تدوین طرح‌های عمران شهری به خط گسل‌هایی که این مناطق عبور می‌کند توجه داشته باشیم.

کرمی خاطرنشان کرد: مکان‌های اضطراری که دارای حداقل‌های امکانات بهداشتی و رفاهی باشند باید در مواقع اضطراری مانند وقوع زلزله و سیل در نظر گرفته شوند.

وی افزود: پس از وقوع این زلزله دوره آموزشی بحران برای فرمانداران و بخشداران استان ایلام برگزار شد و در این دوره وظایف کانون‌ها نیز شرح داده شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام در این دیدار از خبرگزاری تسنیم به خاطر پوشش مناسب اخبار حوزه بحران استان ایلام تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon