تفویض اختیار به مدارس با اجرای طرح تعالی مدیریت

تفویض اختیار به مدارس با اجرای طرح تعالی مدیریت

خبرگزاری تسنیم: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه در سطح ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه کشور، گفت:کاهش ارسال بخشنامه به مدارس و تفویض اختیار به مدیران مدارس از جمله اهداف این طرح است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی زرافشان در نشست برنامه تعالی مدیریت مدرسه اظهار داشت: راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت است که در ذیل آن سیاست‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که یکی از این سیاست‌ها بحث مدیریت آموزشگاهی است.

وی افزود: طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی از تابستان امسال با برگزاری دوره تربیت مدرس آغاز شد و یکی از نکات در اجرای مطلوب این طرح همفکری، حمایت و پشتیبانی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ برنامه تعالی مدیریت مدرسه، برنامه‌ای مشترک بین مجموعه وزارت آموزش و پرورش است و مدرسه و عوامل آن مورد توجه قرار گرفته است و به این دلیل بخش‌های مختلف وزارتخانه در پیشبرد آن سهم دارند.

زرافشان بیان کرد: یکی از جلوه‌های طرح تعالی مدیریت مدرسه،‌تغییر رویکرد از اداره مدرسه به رهبری مدرسه است و مهم‌ترین تلقی‌ از این برنامه طبق راهکار 1ـ7 سند تحول بنیادنی آموزش و پرورش است که مدرسه را کانون تربیت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه طرح تعالی مدیریت مدرسه، سال جاری در سطح 5هزار و 700 مدرسه اجرا شد، گفت:‌ این برنامه استراتژیک بوده و مدرسه دارای چشم انداز است که در راستای این چشم اندازها باید برای دستیابی به اهداف تلاش کند همچنین افزایش کیفیت مدرسه یکی از اهداف این طرح است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌در طرح تعالی مدیریت مدرسه 11 ملاک را تعیین کرده‌ایم که دارای شاخص‌هایی در حوزه پرورشی، تربیت بدنی و سلامت و سایر بخش‌هاست.همچنین با گذشت چند ماه از اجرای این برنامه، بازنگری و اصلاح آن مدنظر است.

زرافشان با اشاره به اینکه در تابستان امسال دوره آموزش تربیت مدرس حضور 400 مدرس انجام شد، گفت:‌این مدرسان با مراجعه به استان‌ها، مدیران 5 هزار و 700 مدرسه را تحت آموزش قرار دادند.

وی بیان کرد:‌کاهش ارسال بخشنامه به مدارس مجری، کاهش طرح‌های مختلف در مدارس و تهیه طرح‌ها و مقررات بر اساس تفویض اختیار به مدارس از جمله انتظارات برای اجرای این طرح است همچنین ارتقاء شایستگی و توانمندی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس، افزایش توانمندی تیم‌های ارزیابی استان‌ها در پایش برنامه‌ها و زمینه سازی جهت افزایش نگرش مثبت به برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش از جمله الزامات و اهداف طرح تعالی مدیریت مدرسه است.

انتهای پیام/


 

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon