تداوم حمایت‌ها از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه

تداوم حمایت‌ها از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه عراقی به ادامه حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه پرداخته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه المسله با اشاره به ادامه حمایت‌های مالی از تروریست‌ها آورده است: مصطفی بکری روزنامه نگار مصری خواستار شکایت کشورش به شورای امنیت از قطر و ترکیه به سبب حمایت از تروریسم شد. وی از اینترپل خواست که رهبران قطر و ترکیه را به خاطر حمایت مالی از تروریست ها تحت تعقیب قرار دهد.

این رسانه عراقی نوشت: در همین راستا حاکم الزاملی رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از حیدر العبادی نخست وزیر خواست که قرار داد 300 میلیون دلاری فروش مهمات به داعش از سوی کشور رومانی با حمایت یکی از کشورهای همسایه را متوقف کند.

المسله بیان کرد: کشورهای منطقه‌ای به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را از طریق کانال های مخفی و جمعیت ها و جمع آوری اعانه و حواله‌های بانکی که پیگیری آنها دشوار است حمایت می کنند.

حدود یک ماه قبل حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفتگویی با شبکه الحره از ادامه حمایت ها از داعش و جبهه النصره خبر داد و افزود: آنها (کشورهای حوزه خلیج فارس) به صراحت اعلام کرده‌اند که حامی مخالفان سوری هستند و آنها به خوبی می دانند که قوی ترین طرف های معارض در سوریه داعش و النصره هستند اما آنها گمان می کنند که از این گروه‌ها علیه دشمنانش استفاده می کنند.این نکته را پنهان نمی کنم که یک طرح منطقه‌ای برای دامن زدن مشکلات طایفه ای و خونین وجود دارد. درگیری منطقه‌ای میان ایران و حزب الله از یکسو و دیگر کشورها از سوی دیگر در جریان است.

المسله نوشت: در ژوئن 2014 وزارت حقوق بشر عراق خواستار شکایت از کشورهای حامی داعش شد.کشورهای حامی تروریست از حمایت آشکار به حمایت مخفی به علت فشارهای غربی ها روی آورده‌اند.

اتهامات مطرح شده علیه کشورهای حوزه خلیج فارس به حمایت از داعش منتهی نمی شود. روزنامه الخلیج امارات در مارس 2014 از حمایت قطر از گروه های تروریستی در عراق و سوریه که مهمترین آنها داعش است پرده برداشت و در گزارشی به نقل از منابع آگاه بیان کرد: قطر همه اصول را زیر پا می گذارد.قطعا همسایگان قطر بیش از دیگران از سیاست های دوحه متضرر می شوند و بازنده نخست ملت قطر است که سیاست های حاکمان آن در راستای توجه به مردم این کشور نیست بلکه در راستای منافع کوته بینانه است.
المسله در پایان بیان کرد: دولت سابق عراق در مارس 2014 عربستان سعودی و قطر را متهم به جنگ رسانه ای علیه عراق کرد و این کشور را مسئول بحران امنیتی در عراق و حمایت سیاسی و رسانه ای دانست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان