روش‌های تربیتی در نظام آموزش و پرورش بازنگری شود

روش‌های تربیتی در نظام آموزش و پرورش بازنگری شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بابلسر با تاکید بر مقدم قرار دادن تربیت بر آموزش و تربیت درست نسل آینده، گفت: روش‌های موجود در نظام تربیتی آموزش و پرورش بازنگری شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، حجت الاسلام علی اکبر طلابیان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بابلسر، اظهار داشت: راه‌های ترویج مسائل تربیتی اسلامی در جامعه بررسی و از سنین کودکی به صورت ریشه ای در مدارس و محیط‌های آموزشی کشور پایه‌گذاری شود.

وی افزود: یکی از رویکردهای تشکیل شورای آموزش و پرورش توجه به مسائل تربیتی و فرهنگی جامعه بوده و باید براساس نیازهای روز جامعه در جهت ترویج فرهنگ اصیل و ناب اسلامی در مدارس گام برداشته شود.

امام جمعه بابلسر، با تاکید بر مقدم قرار دادن تربیت بر آموزش و تربیت درست نسل آینده، افزود: اگر قطره‌ای آب از سقف مدارس چکه کند قابل ترمیم بوده اما اگر در تربیت دانش آموزان کوتاهی شود غیر قابل جبران است.

طلابیان، تاکید کرد: به همان میزانی که به مسائل آموزشی در جامعه پرداخته می‌شود، باید نسبت به مسادل تربیتی جامعه جدی بوده و در جهت اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی در مدارس تلاش شود.

وی با بیان اینکه رستگاری و سعادت از آن کسانی است که در راه تزکیه نفس خود و پاک بودن در زندگی گام بردارند، گفت: پیامبر اکرم (ص) یک الگوی مناسب و کامل در حیات بشر بوده و باید نسبت به آشنایی سیره پاک او به کودکان، نوجوانان و جوانان در جامعه تلاش شود.

طلابیان، تواضع، فروتنی، اخلاص، مهربانی، تقوا، دلسوزی را به عنوان چند خصوصیت از هزاران خصوصیات با ارزش حضرت محمد(ص) برشمرد و گفت: تا زمانی‌که با فضیلت ها و سیره پاک پیامبر (ص) آشنایی نداشته باشیم، نمی‌توانیم درک درستی از این موضوع داشته باشیم که بخواهیم آن را به فرزندانمان و یا سایر افراد جامعه منتقل کنیم.

وی، تاکید کرد: توجه به ترویج سیره پاک پیامبر(ص) و ائمه معصوم (ع) امری ضروری و لازم برای زندگی بوده که باید با ایجاد زمینه تزکیه در جامعه در جهت رسیدن به علم، تربیت و معرفت الهی در جامعه گام برداشت.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه برخی از روش‌های موجود در نظام تربیتی شورای آموزش و پرورش باید تغییر کند، افزود: فاصله فرزندان از مسادل دینی و اسلامی، سبب خشنودی دشمن و موجب به خطر افتادن معنویت اخلاق، دین و آینده انسان و جامعه پیرامون او می‌شود.

طلابیان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: در این آخرین ماه‌ها و روزهای سال 93 باید با بررسی‌های دقیق و موشکافانه ببینیم تا چه میزان توانستیم بیانات مقام معظم رهبری را محقق و در وحله دوم تا چه میزان در بحث ترویج اسلام ناب محمدی در جامعه تاثیر گذار بودیم.

وی با تاکید بر رعایت بر به کار گماری هشدار‌های لازم در تربیت فرزندان و دانش آموزان، افزود: باید به فرزندان خود بیاموزیم در راه رسیدن به اهداف درست خود دچار غفلت و گمراهی نشوند.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه باید در گفتار، رفتار و کردار خود به گونه ای عمل تا به دشمن کمک نکنیم، گفت: باید خود و اموراتمان را بررسی تا ببینیم برنامه ریزی های ما در جهت کمک به خودمان هست یا کمک به دشمن است.

طلابیان افزود: اگر میخواهیم در صف زیانکاران نباشیم باید از منافقان و کافران دوری و از آنهایی که از یاد خداوند متعال غافل هستند دوری کنیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon