تلاش مایکروسافت برای گرفتن اندروید از گوگل


تلاش مایکروسافت برای گرفتن اندروید از گوگل

خبرگزاری تسنیم: شرکت مایکروسافت پروژه‌ای ۷۰ میلیون دلاری را برای گرفتن اندروید از گوگل آغاز کرده‌است، پروژه‌ای که قرار است نسخه‌ای بازتر از سیستم‌عامل محبوب این شرکت ارائه کند.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، براساس گزارش تلگراف، شرکت مایکروسافت درحال سرمایه‌گذاری روی شرکتی است که هدفش گرفتن اندروید از گوگل است. این شرکت که مایکروسافت پشتیبانی مالی آن را به عهده گرفته، دو سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد.

شرکت Cyanogen براساس سیستم عامل اندروید نرم‌افزارهایی برای اسمارت‌فون‌ها تولید می‌کند، اما این نرم‌افزارها وابستگی کمتری به اپلیکیشن‌های گوگل و موتور جستجوی آن دارند. این شرکت فعالیت خود را در سال 2013 با عرضه نرم‌افزاری متن باز، آغاز به کار کرد. این شرکت به تازگی قرارداد‌هایی را با سازندگان سخت‌افزار برای نصب نرم‌افزار تولیدی‌اش به عنوان سیستم‌عامل رسمی مدل‌هایی خاص به امضا رسانده‌است.

اندروید نیز قرار بود از ابتدا سیستم عاملی متن باز باشد، اما به تدریج منافع گوگل را به شدت بهبود بخشید و روند تکاملی‌اش متحول شد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت به تازگی در گفتگویی اعلام کرده در تلاش است تا اندروید را از گوگل بگیرد.

این شرکت سال گذشته بخش موبایل نوکیا را خریداری کرد و اکنون موبایل‌های نوکیا خود را با سیستم عامل ویندوز نطباق داده‌اند، سیستم‌عاملی که سه درصد از سهام بازار موبایل را به خود اختصاص داده‌است. از این رو طبیعی است که مایکروسافت برای شکست دادن سیستم گوگل، پشتیبانی مالی شرکتی که محصولاتش در رقابت با اندروید است را به عهده بگیرد.

منبع: همهشری

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon