۳۵۰ هزار کشاورز در طرح کاهش پیک مصرف برق تابستانه مشارکت کردند

350 هزار کشاورز در طرح کاهش پیک مصرف برق تابستانه مشارکت کردند

خبرگزاری تسنیم: معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: در تابستان امسال تعداد ۳۵۰ هزار کشاورز در کاهش پیک مصرف برق همکاری داشتند که از این تعداد ۱۵ هزار نفر از بخشودگی و تخفیف استفاده کردند.

عبدالامیر احمدی‌زاده درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های امسال شرکت توانیر، اجرای طرح بخشودگی مشترکان در فصل تابستان بودو این طرح نیز در سال 94 اجرا می‌شود.

وی افزود: در تابستان امسال تعداد 350 هزار کشاورز در کاهش پیک مصرف برق همکاری داشتند که از این تعداد 15 هزار نفر از بخشودگی و تخفیف استفاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در فصل تابستان بار مصرفی شبکه برق به نسبت فصول دیگر بیشتر است تصریح کرد: در صورت قطع مصرف برق در زمان پیک، چهار ساعت در یک روز به مدت کمتر از یک ماه باشد هزینه برق مصرفی با نرخ کم باری محاسبه می‌شود.

معاون دفترمدیریت مصرف شرکت توانیر اظهار داشت: اگر قطع مصرف برق در زمان پیک، چهار ساعت به مدت یک ماه در هر روز باشد هزینه برق مصرفی در آن ماه بخشوده می‌شود.

احمدی‌زاده گفت: در تابستان امسال با همکاری کشاورزان هزار و 400 مگابایت کاهش مصرف برق در کشور داشتیم.

وی افزود: بیشترین مصرف کنندگان برق در کشور، مشترکان در حوزه خانگی و صنعت با 37 و38 درصد مصرف کننده هستند.

وی بیان کرد: 90 درصد از آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که از این رقم تنها 30 درصد صرف تولید و 60 درصد دیگر پرت می‌شود.

معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر گفت: برای کاهش مصرف برق در حوزه‌های مختلف، ساعت مصرف خود را در بازده زمانی کم باری یا میان باری قرار دهیم.

احمدی‌زاده افزود: برای جلوگیری از اتلاف انرژی برق، شهروندان باید کاتالوگ وسایل برقی را مطالعه کرده و از آن به عنوان راهنما در کاهش مصرف برق استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon