غربالگری شنوایی‌ نوزادان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود

غربالگری شنوایی‌ نوزادان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح غربالگری شنوایی‌ در بیمارستان‌های استان از سوی بهزیستی خبر داد.

اشرف عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به اینکه سال گذشته از 18 هزار نوزاد مورد سنجش شنوایی در سطح استان 240 مورد با اختلالات شنوایی مواجه بودند، اظهار داشت: اجرای این طرح از بدو تولد نوزاد در شناسایی به موقع اختلالات و تسریع روند درمان نوزاد کمک قابل توجهی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اختلالات شنوایی از مواردی است که بدون تجهیزات مورد نیاز قابل شناسایی برای والدین نیست، افزود: بهترین گلوگاه اجرای این طرح بیمارستان‌ها بوده و دستگاه‌های شنوایی‌سنجی به همراه کاربر بهزیستی در بیمارستان‌های استان مستقر هستند.

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تمامی اختلالات شنوایی در بدو تولد بروز نمی‌کند و ممکن است سال‌های بعد علائم خود را بروز دهد، خاطرنشان کرد: انجام تست شنوایی سنجی هر 2 سال یک بار تا سن 6 سالگی بسیار از مشکلات را برطرف می‌کند.

عسگری با بیان اینکه این اختلالات جزئی، شدید و یا عمیق هستند، ادامه داد: اختلالات جزئی با مراجعه به پزشک برطرف می‌شود و اختلالات عمیق نیاز به کاشت حلزون و درمان‌های پیشرفته دارد.

وی افزود: بهزیستی پس از شناسایی این افراد با صدور کارت شناسایی، خدمات حمایتی برای درمان این نوزادان را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon