۹۲۰ پروژه با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار, دهه فجر در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

920 پروژه با 20 هزار میلیارد ریال اعتبار, دهه فجر در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: استاندار لرستان گفت: ۹۲۰ پروژه با بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دهه فجر در لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که برای ۴۰۷۳ نفر تولید شغل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، هوشنگ بازوند عصر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد اظهار داشت: در دهه فجر امسال 920 پروژه در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته‌ شده برای این پروژه‌ها افزود: اعتبار اختصاص‌ یافته به این پروژه‌ها معادل دو هزار و 92 میلیارد تومان است که در مقایسه با اعتبارات هزینه شده در پروژه‌های سال گذشته، 720 درصد افزایش داشته است.

استاندار لرستان با اشاره به پروژه‌های سال 92 لرستان عنوان کرد: 413 پروژه در سال 92، بااعتباری معادل 245 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و برای 471 نفر اشتغال‌زایی ایجاد شد.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی پروژه‌های امسال، تصریح کرد: امسال بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر 122 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و چهارهزار و 73 نفر با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها صاحب شغل می‌شوند.

بازوند خاطرنشان کرد: پروژه‌های دهه فجر امسال در لرستان 762 درصد نسبت به سال گذشته افزایش اشتغال‌زایی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به سهم دستگاه‌های اجرایی در این پروژه‌ها، گفت: 29 دستگاه در اجرا و افتتاح این پروژه‌ها تلاش کرده‌اند اما ازنظر تعداد بیشترین پروژه مربوط به شرکت مخابرات و ازنظر وزنی اعتبار، بیشترین اعتبار معادل 230 میلیارد تومان مربوط به پتروشیمی است.

استاندار لرستان به سهم شهرستان‌ها از این طرح‌ها اشاره و بیان کرد: 214 پروژه مربوط به خرم‌آباد، 208 پروژه در بروجرد، 63 پروژه در کوهدشت، 87 پروژه در الیگودرز، 51 پروژه در سلسله، 48 پروژه در دور‌ود، 61 پروژه در پلدختر،72 پروژه در دلفان، 19 پروژه در دوره چگنی، 76 پروژه در ازنا و 21 پروژه در رومشکان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های سد مروک و ایوشان، تصریح کرد: سد مروک با اعتبار 150 میلیارد تومان و سد ایوشان با اعتبار 120 میلیارد تومان از جمله مهم‌ترین طرح‌های دهه فجر هستند.

بازوند خاطر‌نشان کرد: 56 درصد اعتبارات سد ایوشان در سال 92 و 93 تأمین اعتبار شده است که نشان می‌دهد بیشترین اعتبارات این پروژه در دولت یازدهم اختصاص داده‌ شده است.

وی عنوان کرد: 47 درصد کل اعتبارات سد مروک طی سه سال تأمین‌ شده که میانگین ساخت هرکدام از این پروژه‌ها 10 سال است.

استاندار لرستان گفت: حجم آبی سد ایوشان 52 میلیون متر‌مکعب و موجودی آب آن 23 میلیون متر‌مکعب است این در حالی است که تا پایان سال جاری ازنظر موجودی آبی به این سد اضافه‌ می‌شود و سد مروک نیز حجم آبی 55 میلیون متر‌مکعب رادار است که موجودی آن در حال حاضر 21 میلیون متر‌مکعب است.

وی افزود: در روز دوشنبه هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور این دو سد به بهره‌برداری می‌رسد که این خود نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم دولت است

بازوند عنوان کرد: زنگنه وزیر نفت، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، چیت چیان وزیر نیرو و ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور  معاون اول رئیس جمهور را در سفر به لرستان همراهی می‌کنند.

‌انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon