آسیب‌شناسی ارکان انقلاب اسلامی


آسیب‌شناسی ارکان انقلاب اسلامی

خبرگزاری تسنیم: مردم، مسئولان و متولیان نظام جهت پاسداشت و حفاظت از ارکان انقلاب می بایست ضمن شناخت آفت هایی که انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کنند از رسیدن هرگونه آسیب به ارکان نظام اسلامی پیشگیری نمایند.

به گزارش گروه سایر رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، یادداشت روز شماره امروز یکشنبه روزنامه خراسان که به قلم مهدی یاراحمدی خراسانی به نگارش درآمده، به شرح ذیل است:

مردی شریف از سلاله پیامبر اعظم(ص) با صلابت و غرورِ کوه، آرام و باوقار از فراز پلکان هواپیما در سرزمین عشق و ایثار فرود می آید و مردمانی نجیب و درد کشیده که ترکه بیداد و ستم بر تن آن هاست همچون نگین انگشتری دور او حلقه می زنند و ندای «جاء الحق و زهق الباطل» سرمی دهند.

بهمن ماه که فرا می رسد مردم در دلِ زمستان احساس بهار می کنند. بهاری که نسیم فرح بخشی همراه با پیام پیروزی، گذشت و فداکاری به ارمغان می آورد. در میان روزهای سرد و تاریک زمستانی «انفجار نور» بارقه ای از امید و آگاهی را در دل مردم به وجود می آورد و چقدر زیباست صحنه وصالِ "صبر و پیروزی".

بهمن ماه هنگامه به ثمر رسیدن خون شهدا و سرآغازی مجدد برای حیات و استمرار آیین محمدی است که عزم و اراده پولادین یک ملت را در راه تحقق وعده های الهی به تصویر می کشد و چه باشکوه است زمانی که کبوترِسفید آزادی از چنگال دژخیمان می گریزد و در آسمان آزادگی و ایمان به پرواز در می آید.

انقلاب اسلامی ایران اکنون بعد از سی و اندی سال با سپری نمودن مشکلات و سختی های فراوان همچنان پویا و امیدوار در عرصه جهانی به سمت قله های آرمانی پیشرفت حرکت می کند و جوانان این مرز و بوم هر روز با بروز و ظهور در عرصه های مختلف تحسین جهانیان را برمی انگیزانند. اما در این میان طاغوت زمان، استکبار جهانی و دشمن قسم خورده انقلاب اسلامی کماکان در کمین نشسته تا از هر فرصتی برای آسیب رساندن به این نهضت مردمی حداکثر استفاده را بنماید که در همین راستا آسیب رساندن به ارکان اساسی انقلاب اسلامی را در سه مرحله؛ "نفوذ، استحاله و براندازی" و به شرح زیر به عنوان نقاط هدف در نظر گرفته اند:

اول؛ اسلام: انقلاب مردم ایران یک حرکت مجاهدانه و حق طلبانه است که با الهام از آموزه های اسلام و در جهت احیای ارزش های ناب دین پیامبر خاتم صورت پذیرفته است. از آنجا که دین مبین اسلام مطابق فطرت انسان هاست و با روح انسان های آزاده ارتباط معنی داری برقرار می کند بلافاصله مورد استقبال آزاد اندیشان جهان قرار گرفت. برای همین دشمن از هر گونه آسیب رساندن به وجهه اسلام و ارزش های آن دریغ نمی کند. رویکرد اسلام هراسی و ارائه چهره خشن از اسلام، توهین به کتاب خدا و پیامبر اسلام، مقابله با نمادها و مظاهر اسلامی از جمله حجاب و ایجاد سمبل های تحجر و تروریست از مسلمانان همچون؛ وهابیت، طالبان، داعش و ... از جمله مهمترین این اقدامات است.

دوم؛ ولایت فقیه: بی شک یکی از ارکان اساسی انقلاب اسلامی، رهبر و ولی فقیه جامع الشرایط می باشد. همان عنصر مهمی که عامل بیداری و جوشش توده ها و محور وحدت و انسجام مردم به شمار می آید. با توجه به همین موضوع اصل ولایت فقیه همیشه مورد هجمه دشمنان نظام اسلامی قرار داشته است. بنا به تعبیر امام خمینی(ره) مردم برای حفظ نظام می بایست همواره پشتیبان ولایت فقیه باشند تا به مملکت آسیبی وارد نشود.

سوم؛مردم: در نظام سیاسی اسلام و به تبع آن در انقلاب اسلامی ایران، مردم یکی از ارکان مهم و اساسی و مکمل تحقق سایر ارکان می باشند. تجربه تاریخی ثابت کرده است که بدون حضور مردم در صحنه سیاست و پذیرش آگاهانه اسلام و حاکمیت دینی و نظام ولایی؛ ولایت خدا و حکومت دینی محقق نمی گردد. همچنان که امیرالمومنین علیه السلام پس از حضور پرشور مردم و بیعت با او بود که موفق به تشکیل حکومت اسلامی و اجرای احکام الهی شدند و باز به علت دنیاگرایی و پیمان شکنی مردم، حکومت عدل ایشان دچار مشکلات فراوانی گردید. لذا "جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم" همواره به عنوان رویکرد اصلی نظام مورد تأکید و توجه بوده است و در طرف مقابل فاصله انداختن بین مردم و نظام از استراتژی های مهم مبارزه استکبار علیه انقلاب اسلامی می باشد.

چهارم؛ ارزش ها و مبانی انقلاب: ارزش ها و مبانی انقلاب اسلامی یا همان باورهایی که سبب ساز پیروزی بزرگ مردم علیه طاغوت زمان گردید می بایست به عنوان یکی از ارکان مهم استمرار حیات نظام در ذهن، اراده و رفتار مردم و مسئولان تازه و زنده باشد. به بیان دیگر انقلاب اسلامی در حالتی می تواند از حیات واقعی برخوردار بوده و در برابر هرگونه آسیبی بیمه گردد که ارزش های آن در سبک زندگی مردم و مسئولان نهادینه و جاری باشد. ارزش هایی همچون؛ ورع و رعایت حدود الهی، ساده زیستی، وحدت کلمه، عدالت طلبی، ظلم ستیزی، آزادی و آزادگی و پرهیز از؛ تجملات و اشرافی گری، تفرقه افکنی، فقر و فساد و تبعیض، دنیاطلبی و ... همه و همه مجموعه ارزش هایی است که مردم به خاطر آن مجاهدت های زیادی نموده و خون های زیادی به پای آن ریخته شده است. مجموعه این موارد سالهاست توسط جنگ نرم و بوق های تبلیغاتی غرب مورد هجمه های فراوانی قرار می گیرد.

سخن پایانی این که انقلاب اسلامی ایران با احیای تفکر دینی و آزاد اندیشی ضمن به چالش کشیدن بخش عمده ای از نظریه هایی همچون لیبرالیسم، سکولاریسم، مدرنیسم و ... سبک جدیدی از زندگی، سیاست و اداره جامعه را به تصویر کشید. سبکی که به دلیل ماهیت استکبار ستیزی و ضد استعماری خود سال هاست بزرگ ترین دشمن قدرت های زورگوست. از این رو واضح است معاندان انقلاب اسلامی که منافع خود را از دست رفته می بینند با تمام توان و امکانات در عرصه های مختلف بکوشند این حرکت را متوقف و یا تحت کنترل خود درآورند. آسیب شناسی اصولاً در قلمرو مطالعات جامعه شناسی سیاسی زمینه ترمیم تحولات جاری و پیامدهای آینده یک نظام سیاسی را فراهم می آورد.

لذا مردم، مسئولان و متولیان نظام جهت پاسداشت و حفاظت از ارکان انقلاب می بایست ضمن شناخت آفت هایی که انقلاب اسلامی ایران را تهدید می کنند از رسیدن هرگونه آسیب به ارکان نظام اسلامی پیشگیری نمایند. امیرالمومنین(ع) چهار موردِ؛ "تباه نمودن اصول اساسی، فریبکاری، مقدم داشتن فرومایگان و مؤخر داشتن فرزانگان" را عامل افول دولت ها می دانند. لذا انقلاب اسلامی ایران نیز در راستای اهداف متعالی خود و برای مصون ماندن از هرگونه عامل افول و آسیب می بایست نسبت به بروز موارد ذکر شده در نظام های مدیریتی خود حساسیت ویژه ای داشته باشد.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید...
بیشتر بخوانید...
پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon