امام (ره) بزرگترین احیاگر ملت ایران بود

امام (ره) بزرگترین احیاگر ملت ایران بود

خبرگزاری تسنیم: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امام (ره) بزرگترین احیاگر و بیدارگر ملت در عصر ما بود گفت: امام خمینی(ره) که میزان را در حکومت‌داری رأی ملت می‌دانست نمی‌تواند در حصار سلیقه‌های تاریخی و سیاسی محدود شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران اظهار کرد: امروز به بزرگداشت آن روزی نشسته‌ایم که هواپیمایی در میان قلب مردم فرود آمد و روح خدا به تن ملت بازگشت. امام خمینی آن روز با بزرگترین استقبال مردمی به اینجا آمد و دیدار با شهیدان را در بهشت زهرا نخستین میعاد خویش در وطن کرد و سالها بعد باز هم با بزرگترین مشایعت تاریخ ایران به کنار آنان به همان جا شتافت.

وی ادامه داد: آمدن و رفتنش با یک جلوه بود. آمدنش در میان مردم و رفتنش با مشایعت آنان یک جلوه داشت و هر دو جلوه‌هایی از حق بودند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امام (ره) بزرگترین احیاگر و بیدارگر ملت در عصر ما بود بیان کرد: امام در احیای دین چهره دین را از تحریف و انزوا زدود و در بیدارگری ملت جامعه را از بی تفاوتی در عمل و نظر دور کرد و در اوج انقلاب به خشونت و افراطی‌گری متوسل نشد و هیچگاه از جاده اعتدال و میانه روی و انصاف خارج نشد. 

آخوندی با تأکید براینکه وجه بارز احیاگری امام این است که اسلام باید بتواند در عمل حلال مشکلات و معضلات انسان و جامعه باشد یاد آور شد: به فرموده صریح امام خمینی(ره) باید تمام سعی ما این باشد که خدای ناکرده اسلام در پیچ و خم‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نظامی متهم به عدم قدرت اداره جهان نگردد.

وی با تأکید براینکه نگاه امام و راه امام محدود به گذشته نیست، گفت: او متعلق به امروز و آینده ما نیز هست. او از آنِ همه ایرانیان همه مسلمانان و همه انسانهایی است که قلبشان برای آزادی، عدالت، رشد و بازآفرینی می‌تپد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: معمار بزرگترین انقلاب مردمی پایان قرن بیستم واضع و مدافع ثابت قدم حقوق اساسی ملت است. امام خمینی(ره) که میزان را در حکومت‌داری رأی ملت می‌دانست نمی‌تواند در حصار سلیقه‌های تاریخی و سیاسی محدود شود.

آخوندی افزود: این همان خط امامی است که توسط رهبر معظم انقلاب پی گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: جفا به امام و انقلاب اسلامی است که این سرمایه بشری و تاریخی را مصروف برداشت‌ها و اغراض اصلی خود کنیم. بگذاریم امام جوان فکر و جوانگرا که نگاهش به آینده بود و در وجود کلام و رفتارش وحدت ملی منافع ملی و مصالح ملی را تجلی می‌داد برای امروز و فردا هم امام ملت و امام امت باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه