تغذیه ناسالم عامل ایجاد ۲۵ درصد سرطانها


تغذیه ناسالم عامل ایجاد 25 درصد سرطانها

خبرگزاری تسنیم: مطلق، با بیان اینکه تغذیه نقش موثری در پیشگیری از سرطانها دارد، گفت: تغذیه ناسالم عامل ۲۵ درصد موارد ابتلا به سرطان است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،دکتر علی مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه از راهکارهای مهم پیشگیری از سرطان‌ داشتن شیوه زندگی سالم و محیط زندگی سالم است، گفت: شیوه زندگی سالم بخش مهمی در پیشگیری از سرطان است که 4 عامل استعمال دخانیات، الکل، تغذیه و بی تحرکی در این موضوع دخیل هستند.
وی به تغذیه سالم اشاره و اظهار داشت: تغذیه ناسالم باعث ایجاد 25 درصد سرطانها می‌شود و این در حالیست که این امر در 25 درصد مرگ‌ و میرها قابل پیشگیری ناشی از سرطان نقش دارند.
مطلق، ادامه داد: بیش از 10 درصد مردم کشور درگیر استعمال دخانیات هستند که خود دخانیات عامل 25 درصد مرگ‌های ناشی از سرطان است.
وی به بی تحرکی در جامعه اشاره و اظهار داشت: طبق آمار بیش از 25 درصد افراد جامعه بی تحرک هستند و همین عامل باعث چاقی و به دنبال آن بیماری‌های غیر واگیر مثل سرطان می‌شود. بنابراین باید با آموزش و فرهنگ سازی مردم را به افزایش فعالیت تشویق کرد تا بتوانیم میزان ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر از جمله سرطان کاهش دهیم.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon