معرفی نیلی احمدآبادی برای ریاست دانشگاه تهران خطر جدی برای آرامش این دانشگاه است

معرفی نیلی احمدآبادی برای ریاست دانشگاه تهران خطر جدی برای آرامش این دانشگاه است

خبرگزاری تسنیم: جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران تاکید کرد: معرفی نیلی احمدآبادی به عنوان رئیس دانشگاه تهران خطر جدی برای آرامش این دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران با صدور نامه‌ای به محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معرفی نیلی احمدآبادی برای ریاست دانشگاه تهران را خطر جدی برای آرامش این دانشگاه دانست.

جناب آقای دکتر فرهادی

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

اهمیت دانشگاه و نقش بی‌بدیل آن در اصلاح و رستگاری جامعه اسلامی بر همگان آشکار است، درطی سالیان گذشته حرکت روبه رشد علمی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع این شتاب علمی و در عین حال جلوگیری از جولان گرایش‌های سیاسی مخالف با جهت گیری‌های نظام در دانشگاه، وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرده است و از سوی دیگر برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد التهاب در دانشگاه‌ها و از رونق انداختن پیشرفت علمی بوضوح دیده می‌شود.

با گذشت بیش از یک سال از تغییر ریاست دانشگاه تهران، متاسفانه این دانشگاه هنوز با سرپرست اداره می شود. با توجه به حواشی به وجود آمده در وزارت علوم، با انتخاب حضرتعالی به عنوان وزیر جدید و با عنایت به مواضع، سخنان و وعده های داده شده در جلسه رای اعتماد به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، انتظار این بود که فردی متدین و معتقد به نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در رأس این دانشگاه قرار گیرد. فردی که در عین حال تامین کننده آزادی مسئولانه دانشجویان نیز باشد.

انتظار این بود که رئیس دانشگاه تهران به‌عنوان نماد آموزش عالی کشور وابسته به جریان خاص سیاسی و جزء فعالین فتنه سال 88 نباشد و هم چنین سابقه شرکت در تحصن‌های ساختارشکنانه و فراخوان برای تعطیلی کلاس‌های درس را نیز نداشته باشد. بلکه در مقابل چهره ای علمی و معتقد به خطوط قرمز نظام باشد.

جناب آقای وزیر

با کمال تعجب حضرتعالی فردی کاملا جناحی و همسو با جریان‌های افراطی را بعنوان رئیس دانشگاه تهران معرفی کردید، که موجبات نگرانی قشر عظیمی از دانشجویان مومن و انقلابی دانشگاه‌ تهران را در برداشته است.

اینکه انتخاب حضرتعالی تحت فشار فرد و یا گروهی خاصی بوده قابل پذیرش نیست. حضرتعالی باید پاسخگوی اقدامات و انتصابات خود باشید. یا شما مواضع قبلی و عملکرد فعلی دکتر نیلی احمدآبادی را تائید می‌کنید یا به خطوط قرمز نظام پایبندید.

دانشگاه تهران و به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه ایران، نباید جولانگاه احزاب و گروه های سیاسی باشد. به خوبی می‌دانید که اتفاقات رخ داده در دانشگاه تهران با توجه به شرایط خاص این دانشگاه می‌تواند تاثیر گسترده‌ای در فضای علمی، فرهنگی و سیاسی کشور داشته باشد. با این حال حضرتعالی منصب ریاست دانشگاه تهران را سهم اصلا‌ح‌طلبان تندرو قرار داده‌اید.

جناب آقای وزیر

مسئولانه تصمیم گرفته و مستقل عمل کنید. آیا انتخاب فردی که در فتنه 88 اقدام به تحریک اساتید و دانشجویان کرده‌است مغایر مشی اعتدالی نیست؟ آیا انتصابات جناحی و غیر علمی و رفتارهای ساختارشکنانه ایشان در همین مدت محدود سرپرستی را تائید می کنید؟

از شما می‌خواهیم تحت فشار جریانات سیاسی قرار نگرفته و خارج از این صف بندی‌ها حرکت کرده و فرد دیگری را برای ریاست دانشگاه تهران معرفی کنید. عدم شرکت در فتنه باید خط قرمز انتخاب باشد.

ما این سخنان را با جناب آقای دکتر فرجی دانا نیز در میان گذاشتیم. اما متاسفانه ایشان مسیر درست را انتخاب نکردند.

در پایان لازم است یادآور شویم با احترامی که برای شخصیت حقیقی دکتر نیلی احمدآبادی قائلیم، معرفی ایشان به عنوان رئیس دانشگاه تهران را خطر جدی برای آرامش دانشگاه و خارج از اصول مدیریت جهادی و شعارهای ریاست محترم جمهور می‌دانیم. امید است با انتخاب فردی اصلح، فضای دانشگاه را از امواج افراط و تفریط دور نگه دارید.

از خداوند متعال برای حضرتعالی و دولت یازدهم توفیق روزافزون را خواستاریم.

انتهای پیام/

اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon