حمایت رادیو زمانه از فرقه بهائیت در پوشش نقد یک مستند


حمایت رادیو زمانه از فرقه بهائیت در پوشش نقد یک مستند

خبرگزاری تسنیم: رادیو زمانه درپوشش حمایتی از فرقه ضاله بهائیت، نقد پخش مستندی از تلویزیون ملی ایران را با موضوع مروری بر زندگی فرخ‌رو پارسا، سعی می‌نماید که حکایت این فرد و اعمال وی را وارونه و در جهت مثبت نمایش دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نگاهی گذری به زندگی فرخ‌رو پارسا و اعمال وی: نقش نخستین زن وزیر دوره پهلوی را که بهایی بوده و در تخریب دین و آموزش‌وپرورش آن زمان نقش مهمی داشته است. فرخ‌رو پارسا که سال 1301 در قم متولدشده بود، در دوران صدارت امیرعباس هویدا به وزارت آموزش‌وپرورش منصوب شد.اواخر بهمن 1358 فرخ‌روپارسا دستگیر شد.

82764

دادگاه انقلاب به ریاست آقای خلخالی وی را به اتهاماتی مانند «ایجاد فساد در وزارت آموزش‌وپرورش و کمک به نشو و نمای فحشا در آموزش‌وپرورش و همکاری مؤثر با ساواک و اخراج فرهنگیان انقلابی از وزارت فرهنگ ایران» محاکمه و به اعدام محکوم کرد.

82767
وی در جمع مدیران مدارس مذهبی به حجاب مدیران زن خرده گرفته و به مدیران محجبه توهین کرده است. همچنین تلاش برای حذف کتاب‌های تعلیمات دینی و آموزش قرآن از مدارس ایران بود.

82770

اما دلیل موضع‌گیری و حمایت رادیو زمانه از پخش این مستند:
مستند مروری بر زندگی فرخ رو پارسا سعی داشته تا با ارائه تصاویری واقعی نقش نخستین زن وزیر دوره پهلوی را که بهایی نیز بوده در تخریب دین در آموزش‌وپرورش آن زمان بررسی کند. فرخ رو پارسا در شهریورماه 1347 شمسی از سوی هویدا که وی هم بهایی و بهایی زاده بود به وزارت آموزش‌وپرورش منصوب گردید؛ هنوز چند ماهی از انتصاب وی در پست وزارتخانه مزبور نگذشته بود که وی تصمیمات عناد آمیزی علیه روحانیت اتخاذ نمود، البته اصل مخالفت‌های وی با اصل اسلام بود.

82771

یکی از اقدامات این فرد حذف درس عربی از دروس دبیرستانی بود، مخالفت با مسئله حجاب و آن را جزء خرافات دانستن. انتصاب بستگانش به پست‌های مهم در وزارت آموزش‌وپرورش و دیگری دریافت پول در قبال سمتی که به آن‌ها واگذار می‌شد. درطی دوران وزارت خود اختلاس‌های بسیاری در قسمت‌های مختلف وزارتخانه داشت.

82774

راه‌هایی یافت تا از معاملات ساختمان و تأسیس مدارس خصوصی سود جوید. البته ضعف مدیریتی وی نیز نارضایتی عمومی را به دنبال داشت. باگذشت زمان، برخی مدرس ملی به‌جای کتاب فارسی، انگلیسی و به‌جای شناساندن پرچم ایران، پرچم آمریکا را به دانش‌آموزان نشان می‌دادند. سرانجام فشار افکار عمومی باعث گردید که وی از این وزارتخانه در سال 1353 برکنار شود.

82775
البته از همان ابتدای به معاونت رسیدن فرخ‌رو پارسا مخالفت‌هایی از طرف روحانیون وعده‌ای از فرهنگیان به جهت بهایی بودن این فرد آغازشده بود. «انتخاب خانم دکتر فرخ‌رو پارسا به معاونت وزارت آموزش‌وپرورش که منتسب به بهایی بودن و از فرقه ازلی آن هست انعکاس بسیار بدی در بین فرهنگیان باسابقه داشته و آن‌ها را که عمری به دست‌ودل پاکی خدمت کرده‌اند، مأیوس نموده و نیز انعکاس این عمل در بین روحانیون و متعصبین مذهبی با اعتراض مواجه شده آن‌ها را عصبانی نموده است.»

82776

هرچند تلاش بر این بود که بهایی بودن فرخ رو پارسا را مخفی نگهدارند، اما برخی اتفاقات هرگونه شک را به‌یقین تبدیل می‌ساخت ازجمله این‌که:
مراسم عقد برادرزاده خانم پارسا، در این مراسم مهندس روحانی وزیر کشاورزی وعده‌ای دیگر از پیروان فرقه ضاله بهایی حضورداشته‌اند. خطبه عقد که معمولاً از طرف یک نفر روحانی باید خوانده شود انجام نگردید و طبق آداب‌ورسوم بهایی‌ها برنامه عقد انجام‌شده است.

82777

مهم‌تر این‌که هویدا در زمان نخست‌وزیری‌اش به بهاییان پروبال زیادی داد و تعدادی از بهاییان را وارد کابینه خود کرد؛ ازجمله فرخ‌رو پارسا را که یک بهایی بود به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش انتخاب نمود.سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی وی محاکمه و در تاریخ 18/2/1359 به اعدام محکوم گردید.

تنها تلاش امروز این شبکه‌ها و رسانه‌های معاند در مثبت جلوه دادن حکومت پهلوی و مبرا بودن بهاییان از صفات بد و ناجور که در دستور کار اصلی این رسانه‌های ماهواره‌ای وجود دارد.

منبع:موسسه راهبردی دیده بان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon