طرح "توسعه پایدار محیط زیست" در قزوین اجرا شود


طرح "توسعه پایدار محیط زیست" در قزوین اجرا شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر قزوین گفت: طرح "توسعه پایدار محیط زیست" که مبتنی بر حفاظت از محیط زیست است، در قزوین اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حسین غیاثوند ظهر امروز در نشست با مدیران شهری قزوین اظهار داشت: با اجلاس‌های مختلفی که بین کشورها برگزار شد، اصل 21 منشور بین‌الملل که مربوط به توسعه پایدار محیط زیست است، در این اصول مطرح شد.

وی با اشاره به اهمیت اجرایی کردن توسعه پایدار در مسائل زیست محیطی استان قزوین عنوان کرد: اجرایی کردن اصل 21 در مباحث زیست محیطی استان می‌تواند نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست ایفا کند.

عضو شورای شهر قزوین با اشاره به نقش موثر محیط زیست در آبادانی محیط‌های شهری بیان کرد: مدیران محیط زیست می‌توانند با کمک در تدوین طرح شهری قزوین و همچنین با موقعیت‌یابی محل احداث مراکز صنعتی از بروز مشکلات زیست محیطی جلوگیری کنند.

غیاثوند با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اداره کل محیط زیست باید به روشنی تعریف شود، اظهار کرد: فعالیت‌ها و کاربری‌های که توسط اداره کل محیط زیست انجام می‌شود باید به روشنی و بدون هیچگونه ابهامی تعریف شوند چراکه این امر سبب می‌شود که عملکرد آن‌ها بازخوردی مطلوب تری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از ساخت‌وسازها سبب مشکلات زیست محیطی می‌شود، تصریح کرد: برج‌هایی که در شمال شهر قزوین در حال ساخته شدن هستند، معضلاتی را به همراه دارند که این ساختمان ها موجب ایجاد آلودگی هوا می شود و در این رابطه محیط زیست باید نظارت ویژه‌ای بر ساخت و سازها داشته باشد.

عضو شورای شهر قزوین با بیان اینکه برای برطرف کردن مشکلات زیست محیطی باید بین دستگاه‌های اجرایی همکاری ایجاد شود، اظهار کرد: با ایجاد تعامل بین شورای شهر، شهرداری و محیط زیست می‌توان برای رفع مشکلات زیست محیطی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد.

غیاثوند خاطرنشان کرد: کشورها بر اساس مشخصات جغرافیایی در ابعاد شهری و روستایی اصل توسعه پایدار را عملیاتی می‌کنند و ما نیز باید این اصول را نیز مورد توجه قرار داده و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon