مخالفت با پیشنهاد خدمت وظیفه سربازی در فرانسه


مخالفت با پیشنهاد خدمت وظیفه سربازی در فرانسه

خبرگزاری تسنیم: برخی از سیاستمداران فرانسه طرح برقراری مجدد خدمت سربازی اجباری را مطرح کردند اما این پیشنهاد با اعتراضات گسترده فرانسوی ها روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لوپوئن پس از حملات اخیر افراط گرایان در فرانسه، برخی از سیاستمداران این کشور طرح برقراری مجدد خدمت سربازی اجباری را مطرح کردند اما این پیشنهاد با اعتراضات گسترده فرانسوی ها روبرو شده است.

برخی از مسئولان جناح راست و چپ فرانسه بر این عقیده هستند که اجباری شدن مجدد خدمت سربازی در این کشور می تواند در مقابله با پدیده افراط گرایی و تروریسم، تدبیری موثر باشد. خدمت سربازی اجباری در سال هزار و نهصد و نود و هفت به ابتکار ژاک شیراک، رئیس جمهور وقت لغو شد و خدمت غیرنظامی که در سال دو هزار و ده مطرح شد، تنها سی و پنج هزار جوان فرانسوی را در سال شامل می شود. در پی حملات اخیر افراط گرایان در پاریس که چندین کشته نیز بر جا گذاشت برخی منابع از کمبود نیروهای پلیس در این کشور سخن به میان آورده اند و همین مسئله موجب شده است برخی از مقامات سیاسی چه از جناح چپ و چه راست فرانسه، ضرورت احیای طرح خدمت سربازی اجباری را مطرح کنند.

اگزاویه برتران، از مسئولان حزب راستگرای اتحاد برای جنبش مردمی فرانسه، در گفتگو با لو پاریزین اعلام کرد: quotation mark من با اجباری شدن مجدد خدمت سربازی برای پسران و دختران فرانسوی موافق هستم اما به نظر من دوره این خدمت باید دست کم سه ماه باشد. قانونی شدن دوره خدمت سربازی برای جوانان می تواند نوعی حس ملی در آنها ایجاد کند و وابستگی های سیاسی، مذهبی و اجتماعی جوانان یا خانواده های آنها را کمرنگ کند. این مسئول جناح راست فرانسه که در گذشته عضو کابینه هم بوده است، افزود نظامیان و نیروهای ذخیره سابق می توانند در سازماندهی این خدمت سربازی فعالیت کنند و نظامیان فعال در نیروهای مسلح به کارهای ضروری دیگر بپردازند.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه لوپوئن، اروه مورن نیز که از مسئولان جناح راست فرانسه و وزیر دفاع سابق این کشور بوده است، گفت یکی از معدود کسانی بود که با لغو خدمت سربازی اجباری مخالفت کرد. وی در عین حال تصریح کرد که خدمت سربازی را در شرایط کنونی نمی توان به همان شکل و در همان چارچوب قبلی دوباره برقرار کرد. وی تاکید کرد: quotation mark چگونه می توان هر سال نزدیک به نهصد هزار جوان را به خدمت سربازی اجباری فراخواند؟ نیروها، پایگاهها و پادگانهای لازم برای این کار در کشور کافی نیست.

اما در جناح چپ فرانسه نیز برخی از مسئولان با برقراری مجدد خدمت سربازی اجباری موافق هستند. ادواردو ریهان-سیپل، نماینده حزب سوسیالیست پارلمان فرانسه، در گفتگو با لوفیگاریو طرح خدمت غیرنظامی اجباری را که در آن ارتش نیز بتواند ایفای نقش کند، مطرح کرد. پیش از این نیز مارین لوپن، رئیس حزب جبهه ملی فرانسه، از مسئولان خواسته بود خدمت سربازی جدیدی در سطح ملی به اجرا گذارند.

انتهای پیام/

اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon