پرداخت ۳۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها

پرداخت 30 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها

خبرگزاری تسنیم: معاون بازسازی بنیاد مسکن با بیان اینکه دولت سالانه باید ۵۰۰۰ میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی پرداخت کند گفت: هم‌اکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان یارانه سود آماده پرداخت به بانک‌هاست.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گفت: مابه‌التفاوت یارانه سود تسهیلات مسکن روستایی سال گذشته پرداخت و امسال نیز در حال پرداخت آن هستیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 30 میلیارد تومان آماده پرداخت است، گفت: پارسال بخشی از بدهی 1700 میلیارد تومانی دولت بابت یارانه سود به بانک‌ها پرداخت شد و در سال 93 نیز همین برنامه پیگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه به‌ طور میانگین دولت باید سالانه 17 درصد یارانه سود تسهیلات را طی 15 سال(مدت بازپرداخت تسهیلات) پرداخت کند، تصریح کرد:‌ بر این اساس دولت باید حدود 5000 میلیارد تومان یارانه سود پرداخت کند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن  پیشتر نیز با بیان اینکه دولت در سال 93 حدود 1700 میلیارد تومان بابت مابه‌التفاوت سود تسهیلات مسکن روستایی به بانک‌ها بدهکار است،‌ گفته بود: تاکنون حدود 800 میلیارد تومان یارانه سود به بانک‌ها پرداخت شده است.

مهدیان با بیان اینکه تلاش ما این است که بخش عمده‌ای از این مبلغ در بودجه سال 94 دیده شود، گفت:‌ درخواست تامین تمام بدهی دولت(1700 میلیارد تومان) به بانک‌ها را داده‌ایم. گفته می‌شود 1300 میلیارد تومان هم برای ما و هم برای وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده که باید این عدد تقسیم شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه