رویکرد توان‌افزایی برای زنان سرپرست خانوار در زنجان انجام می‌شود


رویکرد توان‌افزایی برای زنان سرپرست خانوار در زنجان انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با اشاره به تغییر رویکرد حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: رویکرد توان‌افزایی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در زنجان انجام می‌شود.

ماهرخ بلوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به افزایش خانوارهای زن سرپرست اظهار داشت: مطالعه تحولات خانواده در مناطق مختلف کشور حاکی از افزایش خانوارهای زن سرپرست است.

وی ابراز کرد: از جمله دلایل عمده افزایش طلاق، عوامل جمعیتی و اجتماعی، مهاجرت ناشی از بحران‌های اقتصادی سیاسی و تغییر الگوهای فرهنگی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به عواقب افزایش این گروه از زنان اشاره کرد و افزود: احتمال افزایش بروز فقر و آسیب‌پذیری اجتماعی و شیوع بالای فشار‌های روانی در جامعه است.

وی با بیان اینکه حدود دو سوم از زنان سرپرست خانوار به تنهایی زندگی می‌کنند، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهند که حدود دو سوم از زنان سرپرست خانوار به تنهایی یعنی بدون فرد شاغل در خانواده تأمین معاش زندگی را برعهده دارند.

بلوری با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار با توجه به عدم دسترسی به فرصت‌های شغلی مناسب در مقایسه با مردان‌، دارای کار‌آمدی کمتری هستند، یادآور شد: این گروه از زنان بیشتر به مشاغل پاره وقت مشغول بوده واز نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار ندارند.

وی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی و اجتماعی نامطلوب، پایین بودن سطح دانش و آگاهی، پایین بودن سلامت روان و جسم‌ از جمله مسایلی است که این قشر را به قشری آسیب‌پذیر تبدیل کرده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به اهداف امور بانوان زنجان برای توان‌افزایی این گروه از زنان اشاره کرد و افزود: توسعه اجتماعی‌، ظرفیت‌سازی ارتقای خود باوری وکاهش آسیب‌های اجتماعی‌، همچنین تغییر رویکرد حمایتی به توان افزایی از اهداف امور بانوان است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon