صنوف آلاینده و مزاحم شهر یاسوج ساماندهی می‌شوند

صنوف آلاینده و مزاحم شهر یاسوج ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی صنوف مزاحم وآلاینده شهر یاسوج با همکاری دستگاه‌های خدمات رسان خبر داد.

سید عبدالحمید جهانبین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: به استناد پیگیری‌ها و مصوبات کمیسیون نظارت شورای سلامت و تنظیم بازار این استان نسبت به برنامه‌ریزی، مکان‌یابی و با تقویم زمان‌بندی اقدام به ایجاد و انتقال صنوفی از قبیل نجاران، آلومینیم کاران، مصالح ساختمانی، صاف‌کاران ورنگ‌کاران اتومبیل، نمایشگاه‌های اتومبیل، جوشکاران وعمده فروشان اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: شهرک درودگران و آلومینیم سازان در مجاورت شهرک جوشکاران زیرساخت‌های آن‌ها آماده و زمین‌ها قطعه بندی شده به واحدهای صنفی متقاضی تحویل شده است.

جهانبین ابراز کرد: برای شهرک عمده فروشان در منطقه نجف آباد روبروی ایستگاه رادیویی برای حل معضل ترافیک خیابان 13 آبان شهر یاسوج زمین خریداری، قطعه بندی وپروانه‌های ساخت صادرشده وپس از فراهم شدن خدمات آب و برق به متقاضیان واحدهای صنفی واگذار و ساخت ساز انجام می‌شود.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های خدمات رسان از قبیل شرکت توزیع نیروی برق و آبفای شهری استان در زمینه ارائه خدمات همکاری کنند تا هرچه سریعتر عملیات ساخت وساز وانتقال صنوف انجام شود.

جهانبین خاطرنشان کرد: برای سایر شهرک‌ها از قبیل مصالح ساختمانی دو نقطه در شهر یاسوج یکی در منطقه کرد لاغری و دیگری در منطقه گوشه پیش بینی شده که بخش عمده‌ای از واحدهای صنفی مصالح فروشی ساختمانی به این مکان‌ها منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 108 اتحادیه صنفی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: امسال انتخابات 49 اتحادیه برگزار شده که انتخابات 5 اتحادیه دیگر در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال نیز انجام می‌شود.

جهانبین با بیان اینکه انتخابات هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف استان در شهرستان‌های یاسوج، دهدشت، بهمئی،گچساران و سی‌سخت در خردادماه امسال برگزار و اعضاء برای مدت 4 سال انتخاب شدند، گفت: از میان منتخبان اتاق‌های اصناف استان 3 نفر به عنوان نمایندگان استان در اتاق اصناف ایران معرفی شدند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در گذشته سهمیه استان در اتاق اصناف ایران دو نفر بودند که به دلیل عملکرد مناسب کمیسیون نظارت امسال به سه نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon