ظرفیت‌های دهلران برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری شود


ظرفیت‌های دهلران برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌کارگیری شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دهلران گفت: شهرستان دهلران ظرفیت‌های خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری براساس بینش خود موضوع اقتصاد مقاومتی را از چند سال گذشته مطرح کردند که لازم است به این مسئله توجه بیشتری شود.

وی گفت: همه مسئولان و دولتمردان باید به این موضوع مهم که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند توجه ویژه‌ای داشته باشند و شرایط تحقق این دستور مقام معظم رهبری را که در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ارائه شد را محقق کنند.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: در صورتی که به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به خوبی و با جدیت پرداخته شود منافع بسیاری از این رهگذر برای کشور کسب خواهد شد که هم سربلندی کشور را به دنبال دارد و هم پاسخی برای تهدیدات دشمنان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با مطالعاتی که دانشمندان حوزه‌های مختلف بر روی ظرفیت‌های موجود در کشور داشته‌اند در همه مناطق ایران زیرساخت‌ها و قابلیت‌های فراوانی برای تحقق مولفه‌های اقتصادی وجود دارد.

موسوی با انتقاد از شیوه عمل مسئولان در این مورد اظهار داشت: البته متاسفانه شاهدیم که موضوع اقتصاد مقاومتی را برخی مسئولان جدی نگرفته‌اند و فقط بر زبان جاری می‌کنند اما در عمل چیز خاصی را نمی‌بینیم.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: یکی از موانعی که بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی در استان ایلام وجود دارد بروکراسی‌های خشک اداری است که باید این بروکراسی‌ها را به حداقل رساند.

وی به وضعیت جغرافیایی و منابع خدادادی شهرستان دهلران برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: نیروهای جوان و تحصیلکرده، منابع نفت و گاز، سدهای آبی و زمین‌های خوب برای کشاورزی از جمله منابعی است که می‌توان از آن‌ها استفاده بهینه کرد.

وی افزود: ‌ با وجود این همه منابع عظیم این شهرستان دارای محرومیت‌هایی بوده و هست که می‌توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری بر روی آن‌ها بسیاری از تنگناهای شهرستان را مرتفع کرد.

موسوی گفت: از جمله منابعی که در کنار شهرستان دهلران قرار دارد ولی بهره چندانی از آن نصیب مردم این شهرستان نمی‌شود سدهای حوزه شهرستان است که متاسفانه کشاورزان این منطقه از آب سدکرخه محروم هستند که لازم است مسئولان ارشد استانی و نماینده محترم مردم در مجلس به این مهم توجه داشته باشند.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: مسئولان اجرایی می‌توانند با همدلی امکانات را برای شهرستان فراهم کنند تا در کنار فعالیت مردم منطقه به شرایط تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان دهلران نزدیک شویم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon