ترویج ورزش‌های همگانی در محوریت اقدامات مسئولان قرار گیرد

ترویج ورزش‌های همگانی در محوریت اقدامات مسئولان قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه گفت: ورزش‌های همگانی در دستیابی به سلامت آحاد جامعه و رسیدن به توسعه پایدار اثرگذار است، بنابراین باید محور برنامه‌های ورزشی مسئولان مربوطه قرار گیرد.

نرگس یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: توسعه ورزش ووشو به عنوان یکی از پرطرفدارترین و مدال‌آورترین ورزش استان در دستور کار مسئولان ورزش قرار می‌گیرد و زمینه برای جذب بانوان به سمت ورزش با برنامه‌ریزی مدون انجام می‌شود.

مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه خواستار حمایت مسئولان برای ترویج فرهنگ ورزش میان بانوان شد و افزود: استان کرمانشاه با وجود اینکه دارای قهرمانان و مدال‌آوران کشوری و المپیکی در بخش بانوان است اما میزان گرایش آحاد جامعه زنان به سمت ورزش در مقایسه با میانگین کشوری پایین است.

یوسفی ورزش‌های همگانی را پایه و اهرمی برای افتخار آفرینی در میادین قهرمانی عنوان و اظهار کرد: سلامتی و نشاط افراد مهمترین هدف ورزش‌های همگانی است و در عرصه قهرمانی تنها به کسب تکنیک و غلبه بر حریفان توجه می‌شود در حالی‌که باید تمام هیئت‌های ورزشی با رویکرد متفاوت و ویِژه‌ای به ورزش‌های همگانی توجه کنند.

وی ورزش‌های همگانی را از ضروریات زندگی اولیه مردم بیان کرد و گفت: نهادینه کردن ورزش‌های همگانی میان خانواده‌ها و محور قرار دادن آن در جامعه باید در برنامه ورزشی مسئولان قرار گیرد و آموزش و پرورش در این زمینه نقش اساسی دارد.

یوسفی خواستار مشارکت تمام ورزشکاران در ترویج ورزش‌های همگانی شد و عنوان کرد: تمام فدراسیون‌ها باید در ترویج ورزش‌های همگانی مشارکت کنند تا جامعه به سلامتی و نشاط که فاکتور مهم در توسعه پایدار است، دست‌ یابد.

مسئول ورزش بانوان استان کرمانشاه نبود حامی را مشکل اساسی هیئت‌های ورزشی استان دانست و افزود: مشارکت نهادهای دولتی و خصوصی در برگزاری مسابقات قهرمانی و حمایت از ورزشکاران به ارتقا ورزش در این استان کمک می‌کند. 

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon