ساخت مساجد روستاهای بروجرد با مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود


ساخت مساجد روستاهای بروجرد با مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: مردم روستاهای بروجرد برای ساخت مساجد از هرگونه کمک دریغ نورزند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد، اظهار داشت: وقف سنت نیک و حسنه ای است که از گذشتگان باقی مانده و در دین مبین اسلام اولین بنیانگذار سنت وقف  پیامبر اکرم (ص) بوده است.

وی افزود: وقف به معنای خارج کردن مالی از مالکیت افراد است به گونه‌ای که منافع آن در اختیار عموم جامعه قرار گیرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه بروجرد عنوان کرد: اگر برای ساخت مسجد زمینی وقف شود، از مالکیت فرد خارج شده و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف نقش موثری در پیشرفت جامعه اسلامی دارد، بیان کرد: در گذشته مساجد، قبرستان‌ها و حمام‌های عمومی جزء اموال موقوفه بوده و عموم مردم می توانستند از این امکان استفاده کنند.

حجت الاسلام گودرزی خاطرنشان کرد: براساس روایات دین اسلام کسانی که وقف می کنند جزء سه گروهی هستند که پرونده اعمال آنها حتی پس از مرگ هم بسته نشده و خیر و برکت موقوفات آنها به واقفان آنها می رسد.

وی با بیان اینکه مسجد یکی از مهمترین مظاهر وقف است، گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید سازندگان و اداره کنندگان مساجد کسانی هستند‌‌ که خدا را باور کرده و به روز قیامت نیز اعتقاد دارند.

رئیس اوقاف و امور خیریه بروجرد با اشاره به اینکه سازنده مسجد مزد مضاعفی نزد خداوند متعال دارد، گفت: نبود مسجد در منطقه آبسرده مشکلاتی را برای ساکنان آن به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: برای از بین بردن کمبودهایی مانند نبود مسجد نه تنها دولت نظام اسلامی بلکه خود مردم نیز باید آستین های همت را بالا زده و از هرگونه کمک در این زمینه دریغ نورزند.

حجت الاسلام گودرزی عنوان کرد: یکی از ساکنان منطقه آبسرده با وقف زمینی با مساحت 350 مترمربع کار اداره اوقاف را برای ساخت این مسجد آسان کرده است و امیدواریم در راستای احداث کامل مسجد این اقدامات خیر اندیشانه ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: به منظور احداث مسجد آبسرده از سوی اوقاف و امور خیریه  شهرستان بروجرد تا کنون بالغ بر 40 میلیون تومان هزینه شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه بروجرد اظهار داشت: مسجد آبسرده بروجرد در صورت همکاری ساکنان منطقه تا ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon