فضای علمی و اقتصادی کشور جریان‌شناسی شود


فضای علمی و اقتصادی کشور جریان‌شناسی شود

خبرگزاری تسنیم: معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:ما باید فضای علمی و اقتصادی کشور را جریان شناسی کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مرتضی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه در دوره علمی اقتصادی شهید احمدی روشن دانشگاه زنجان اظهار داشت: برای بصیرت و دید داشتن برای هر فعالیت بشری از جمله برای کارهای علمی و پیگیری اقتصاد مقاومتی جریان شناسی کشور از لحاظ علمی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارد.

وی بیان کرد: ما بدون شناخت درست از مسائل کشور و جریاناتی که با آن مواجه هستیم نمی‌توانیم تصمیم درستی بگیریم و این دلیل اهمیت این بحث است.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب برآمده از قانون اساسی، اندیشه امام و مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: این آرمان‌ها کامل است و می‌تواند کامل‌تر شود.

وی گفت: عمده شعار انقلاب، در درون انقلاب در حال حاضر حول محور عدالت و آرمان‌های انقلاب و نسبت ما با دنیا حول محور استقلال است.

فیروزآبادی خاطر نشان کرد: البته هر دو این‌ها قابل  توسعه است.، در زمینه عدالت برای این اهمیت دارد که چون مبنای حکومت اسلامی برای این بوده که زمینه تعالی انسان را فراهم سازد یعنی هدف جمهوری اسلامی در بلند مدت برای رشد و تعالی بشر روی زمین حداقل  در چهار دیواری جمهوری اسلامی  را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: چیزی که از بیرون  می‌خواهیم این است که کشور را به‌صورت الگویی برای دنیا بسازیم و تمدن نوین اسلامی را برای جامه جهانی ارائه کنیم که اسلام می تواند برای اداره جامعه راه‌های مختلفی ارائه بدهد.

معاون بسیج دانشجویی کشور افزود: اگر نگرش‌های اقتصاد غربی را مطالعه کنیم می‌فهمیم که برای آنها وظایف دولت شامل محیط زیست و امنیت است و بقیه موارد ربطی به دولت ندارد.

جایگاه اقتصاد در جمهوری اسلامی

وی اظهار داشت: ما به تعمیم جایگاه اقتصاد در جمهوری اسلامی می‌پردازیم که اولا اقتصاد وسیله تعالی انسان است و ثانیا یکی از آرمان‌های انقلاب استقلال است پس نمی توانیم استقلال را صرفا سیاسی تعریف کنیم.

فیروز آبادی با بیان اینکه بسیج دانشجویی و طلبه تنها قشری است که توسط خود امام تاسیس شد تا نیازهای عقیدتی مسلمانان جهان راتامین کند، گفت: امام در پیام بازسازی فرمودند که استقلال سیاسی بدون استقلال اقتصادی امکانپذیر نیست و در قانون اساسی نیز آمده است.

وی بیان کرد: مسئله بعدی برای استقلال اقتصادی مساله الگو است ما باید به عنوان الگوی حکومت اسلامی برای جهانیان باید اقتصادمان نیز الگوی جهانی باشد.

معاون بسیج دانشجویی کشور افزود: صحبت‌های رهبری در20 اسفند 1392 برای مسئولان بهترین مساله برای تبیین اقتصاد مقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: بنای انقلاب ما بر پایه مقابله با استکبار و ظالمان است  و بنابراین ما با تهدید مواجه هستیم و  ما با کشورهای دیگر تفاوت داریم، آن‌ها برای ما مشکل درست می‌کنند و حد دشمنی آن‌ها با ما با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست.

معانی اقتصاد مقاومتی

فیروزآبادی عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی کشور ما اول اینکه ریاضتی نیست اگر به مدل اقتصاد ریاضتی در کشورهای دیگر مراجعه کنیم در آنها دولت هایی مثل یونان را می‌بینیم که درحال ورشکستگی هستند و خرج مملکت را نمی‌توانند بدهند ولی ما بدنبال این نیستیم.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد بسته نیست، ما به دنبال تعامل با دنیا هستیم  و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در این دوره نمی‌شود اساسا به این فکر کرد که بدون دنیا می‌شود کشور را اداره کرد اما تعامل ما با دنیا باید از روی عزت و توانمندی باشد و از موضع بیچارگی نباشد.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی منفعلانه  نیز نیست و از این طریق زمینه تهدید توسط دشمنان و زیاده خواهی آنان نیز گرفته می‌شود.

وی افزود: مورد آخر اینکه اقتصاد مقاومتی موقتی هم نیست و این تحریم‌ها  توسط دشمنان به این راحتی‌ها قابل برداشتن نیست و حتی اگر برداشته بشود تهدید برداشته نمی‌شود  و ما باید معماری اقتصادی را عوض کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon