برنامه‌های امور تربیتی در مدارس کشور تقویت شود


برنامه‌های امور تربیتی در مدارس کشور تقویت شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه بوشهر گفت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه دشمن در تهاجم فرهنگی دانش‌آموزان را هدف قرار دارد برای مصون ماندن این عزیزان از این تهاجم برنامه‌های امور تربیتی در مدارس را تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت 14 اسفند روز احسان ونیکوکاری بر توجه به مستمندان و نیازمندان تاکید کرد و اظهار داشت: کمیته امداد یک هدیه الهی به جامعه نیازمندان و مستضعفان است که با تدبیر حضرت امام راحل ایجاد و سبب رفع محرومیت در بیشتر نقاط شده است.

وی، با اشاره به نقش مهم احسان و نیکوکاری تصریح کرد: احسان و نیکوکاری در جامعه سبب رفع چالش‌های اجتماعی و ارتقا وضعیت معیشتی نیازمندان می‌شود که مشارکت همه مردم دراین امر خداپسندانه در آستانه سال جدید ضروری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر به رزمایش عظیم پیامبراعظم(ص) در تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: این رزمایش که در حجم بالایی برگزار شد نشان از توانمندی، اقتدار و صلابت نظامی و آمادگی دفاعی ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، افزود: در این رزمایش بسیار گسترده و عظیم اقتدار نظامی ایران در ابعاد سخت افزاری، نرم‌افزاری وآمادگی دفاعی نظامی برای مقابله با تهاجمات نشان داده شد.

صفایی بوشهری با اشاره به پیام رزمایش پیامبر اعظم(ص) در هرمزگان بیان کرد: پیام این رزمایش مهم این است که ایران می‌تواند از سرزمین خود با تمام قوا دفاع کند و اگر دشمن قصد تعرض دارد با تمام توان با آن برخورد می‌شود.

امام جمعه بوشهر پیام این رزمایش را صلح و دوستی دانست و گفت: پیام این رزمایش برای دوستان، صلح و دوستی و برای دشمنان اقتدار، مقابله و قدرت  است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، به رزمایش پرتوی در بوشهر اشاره کرد و گفت: این رزمایش در راستای پدافند غیرعامل و افزایش آمادگی استان برای مقابله با حوادث احتمالی برگزار شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از نقاط استراتژیک کشور است گفت: پدافند غیرعامل در استان بوشهر بسیار ضعیف است و مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به پدافند غیرعامل این استان با توجه به موقعیت و شرائط آن داشته باشند.

صفایی بوشهری، گفت: با توجه به اینکه عسلویه پایتخت انرژی ایران، خارگ پایانه صادراتی نفت خام کشور، و نیروگاه اتمی کشور در مرکز استان قرار دارد با این همه ظرفیت ملی باید تدبیری در افزایش طرح‌های پدافند غیرعامل در این استان اندیشیده شود.

وی، با قدردانی از تلاش و فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و استان بوشهر درعراق گفت: جوانان کشور و استان بوشهر در بازسازی عتبات عالیات، ساخت مراکز درمانی و فرهنگی درعراق عظمت آفریدند و این در حالی است که این عزیزان در شرائط بسیار سخت در این امر مهم مشارکت می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضور و مشارکت جوانان ومردم استان بوشهر در بازسازی عتبات عالیات در عراق نشان از عشق و علاقه آنان به اهل بیت(ع) است خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار استان بوشهر عشق و اردات خاصی به خاندان ائمه اطهار(ع) دارند و حتی حاضرند تا پای جان از حریم اهل بیت(ع) دفاع کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: در پی این خدمات به مردم مسلمان عراق، تمام علما و مردم عراق قدردان رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران و استان بوشهر هستند.

صفایی بوشهری، با گرامیداشت 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: اگر جامعه‌ای دارای طراحی و مهندسی تربیتی بر اساس اسلام نباشد آن جامعه دچار بحران و خسارت می‌شود.

وی با بیان اینکه جهان غرب و غیر اسلامی اکنون دچار بحران است بیان کرد: این بحران‌ها در کشورهای غیر اسلامی که در خانواده‌ها و ابعاد گوناگون اجتماعی شاهد هستیم به سبب نبود تربیت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر رعایت شاخص‌های رشد و سعادت در جامعه گفت: برای سعادتمند شدن افراد جامعه باید به تربیت اسلامی توجه ویژه‌ای شود که این مهم باید از پیش دبستانی آغاز و تا مرحله دانشگاهی ادامه داشته باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمن در تهام فرهنگی دانش‌آموزان را هدف قرار داده تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش برای مصون ماندن این عزیزان از این تهاجم  برنامه‌های امور تربیتی در مدارس را تقویت کند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon