نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا با کمبود مترجم برای رفع نیازهای مهاجران روبرو هستند


نیویورک و شهرهای دیگر آمریکا با کمبود مترجم برای رفع نیازهای مهاجران روبرو هستند

خبرگزاری تسنیم: وجود گروه های مختلف قومی و زبانی در نیویورک و نبود خدمات مترجمی مناسب در این شهر باعث بروز مشکلات عمده ای شده است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی؛ گفته می شود از تمام کشورهای دنیا، افرادی در نیویورک زندگی می کنند. در طول تاریخ، نیویورک عمده ترین دروازه ورود مهاجران به آمریکا به شمار می آید و گفته می شود صد و هشتاد زبان در این شهر تکلم می شود که نیویوک را به متنوع ترین شهر از نظر زبان در دنیا تبدیل کرده است.

براساس آمار، دو میلیون ساکن نیویورک که نزدیک به بیست و پنج درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهد، از نظر زبانی در انگلیسی تبحر ندارند و این امر باعث شده است مقامات شهری در رسیدگی به نیازهای آنان با مشکل روبرو شوند.

برخی نهادهای شهری در نیویورک از جمله نهادهای تامین کننده مسکن در این شهر نتوانسته اند مترجم برای مراجعان خود تامین کنند و برخی موارد، کسانی که خواستار خدمات مسکن هستند ساعت ها برای مترجم معطل شده اند. در مدارس عمومی و دولتی نیز این مشکل وجود دارد زیرا والدینی که نمی توانند انگلیسی صحبت کنند، نمی توانند در خصوص آموزش و پرورش فرزندان خود تعامل صحیحی داشته باشند زیرا مدارس از داشتن مترجم برای چنین تعاملی بی بهره هستند.

در حال حاضر، از پلیس نیویورک به خاطر تامین نشدن مترجم اسپانیولی زبان برای قربانیان خشونت شکایت شده است. به گفته منتقدان، تا زمانی که بودجه لازم برای تدریس انگلیسی به عنوان زبان دوم در این شهر تامین نشود، نمی توان انتظار رفع ریشه ای این مساله را داشت؛ بودجه ای که در پانزده سال اخیر تخصیص نیافته است.

البته این مشکل ارتباط فقط به نیویورک محدود نمی شود؛ بر اساس آمار، شمار کسانی که در آمریکا به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می کنند در سه دهه گذشته، بیش از دو برابر شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon