۱۷۵ روستای لرستان از طرح هادی بهره‌مند می‌شوند


175 روستای لرستان از طرح هادی بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: سال آینده، ۱۷۵ روستای لرستان از طرح هادی بهره‌مند می‌شوند.

فرهاد خاکی‌پور در گفت‌وگو با خبر نگار تسنیم در خرم آباد، اظهار داشت: حدود هزار و 561 روستای بالای 20 خانوار در لرستان وجود دارد که عملیات اجرایی طرح هادی در 175 روستا در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه از هزار و 26 طرح هادی مصوب شده، 54 روستا قابلیت اجرای طرح هادی نداشته، افزود: با توجه به اینکه سال آینده پایان برنامه پنجم است برای 126 روستا اعتبار نقشه برداری گرفته شده که تا آذر ماه 94 طرح های هادی تهیه و در بهمن ماه جهت بهره برداری به شهرداری و فرمانداری ابلاغ می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان عنوان کرد: کل طرح های هادی در دست اجرا چهار میلیارد هزینه داشته و امسال نیز پنج هزار و 800 واحد سهمیه داریم که از این میزان 900 واحد مربوط به بانک صادرات و 50 درصد سهمیه آن دی ماه ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: بانک سپه با 700 واحد و 10 درصد سهمیه، بانک تجارت هزار و600 واحد سهیمه، بانک ملت هزار و 100 واحد با 20 درصد سهمیه طرح های هادی ابلاغ شده است.

خاکی‌پور در رابطه با کمک هزینه ساخت مسکن روستایی تصریح کرد: برای ساخت هر واحد مسکن روستایی 150 میلیون ریال به شکل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال آینده 175 روستای لرستان از طرح های هادی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان  گفت: ساماندهی کالبدی سکونتگاه‌های روستایی از راه‌های دستیابی به توسعه پایدار روستایی است چرا که بخش زیادی از مسائل اشتغال روستاها از طریق توسعه پایدار روستایی تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon