نخبگان علمی شاهد و ایثارگر بوشهر ۱۵ اختراع ثبت کردند


نخبگان علمی شاهد و ایثارگر بوشهر 15 اختراع ثبت کردند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگر استان بوشهر گفت: نخبگان علمی شاهد و ایثارگر استان بوشهر امسال ۱۵ اختراع ثبت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری صبح امروز در نشست تجلیل از نخبگان و سرآمدان علمی شاهد و ایثارگر استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر 40 نخبه علمی ایثارگر و شاهد در استان بوشهر جذب و شناسایی شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 6 نفر عضو شورای نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوده، 9 نفر دانش آموز المپیاد کشوری و 23 نفر دانش آموز ممتاز استانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهریور ماه امسال از 30 نخبه قرآنی ایثارگر و شاهد استان تجلیل شد و 24 اسفند ماه نیز از نخبگان هنری در ترویج ایثار و شهادت تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه دفتر امورنخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال 84 راه اندازی شد گفت: این دفتر تاکنون 40 نفر نخبه علمی، 70 نفر در حوزه ورزشی و 30 نفر در حوزه قرآن عضو و زیر مجموعه خود دارد.

وی با اشاره به نقش نخبگان در حوزه علم‌و‌فنآوری افزود: نخبگان علمی شاهد و ایثارگر استان بوشهر در حوزه‌های علمی نقش مهمی دارند بگونه‌ای که امسال 15 اختراع ثبت کرده‌اند.

تشکری اظهار کرد: در سال 93 توسط 40 نفر از نخبگان علمی شاهد و ایثارگر استان بوشهر 250 مقاله علمی پژوهشی و10 تالیف به انجام رسید.

وی افزود: در حال حاضر 640 دانش آموز طرح شاهد در استان بوشهر تحصیل می‌کنند و330 نفر  دانش‌آموز ممتاز  نیزدر مقاطع تحصیلی مختلف مشغول تحصیل هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با بیان اینکه 2 هزار 719 دانشجو خانواده شاهد و ایثارگربه تصحیل مشغول هستند گفت: بیش از500 نفر از آنان دانشجوی ممتاز هستند که در سال آینده  از آنان تجلیل می‌شود.

تشکری خاطرنشان کرد: نخبگان ایثارگر استان بوشهر توانستند با زحمات و تلاش‌های علمی خود، شکوه و عظمت جامعه شهدا و ایثارگران را در جامعه به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به اینکه اکنون راه شهدا و ایثارگران تقویت بنیه علمی جامعه است، افزود: ترویج و معرفی فرهنگ جهاد و شهادت از طریق اقدامات علمی، فرهنگی و هنری مناسب‌تر و اثرگذارتر است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon