هرگونه اقدام نظامی مصر در نوار غزه «حماقت‌آمیز» و محکوم به شکست است

هرگونه اقدام نظامی مصر در نوار غزه «حماقت‌آمیز» و محکوم به شکست است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش حماس به مصر نسبت به هرگونه ماجراجویی در غزه هشدار داد و تأکید کرد که هرگونه حماقت نظامی در نوار غزه محکوم به شکست است.

"مشیر المصری" سخنگوی رسمی جنبش حماس در نوار غزه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری تسنیم در واکنش به حکم یک دادگاه مصری مبنی بر تروریستی اعلام کردن این جنبش گفت: اقدام دادگاه مصری در حقیقت کودتا علیه تاریخ، ارزش‌های اسلامی و عربی است، این اقدام محاکمه و به دادگاه کشاندن مقاومت فلسطین است که امت اسلامی به آن افتخار می‌کند.

سخنگوی حماس این اقدام مصر را خدمتی رایگان به رژیم صهیونیستی دانست و افزود: این اقدام عجیب است و با نقش مصر در مسئله فلسطین تناقض دارد و اگر این اقدام خطرناک دادگاه مصری که خدمتی رایگان به دشمن صهیونیستی است پوشش سیاسی و رسمی پیدا کند، عاملی برای دست کشیدن مصر از تمامی پرونده‌های مربوط به فلسطین و شانه خالی کردن از مسئولیت خود در برابر پرونده فلسطین و خصوصاً مسئله آتش‌بس و تبادل اسرا میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه خواهد بود.

وی تأکید کرد، این هجوم رسانه‌ای و قضایی مصر به جنبش حماس که به‌نیابت از امت اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کرده است، در حقیقت صف‌آرایی کنار دشمن صهیونیستی است.

سخنگوی حماس در ادامه تصریح کرد که تروریستی خواندن حماس در ادامه اتهام‌زنی‌ها به این جنبش مبنی بر دست داشتن آن در حوادث داخلی مصر صورت می‌گیرد و همچنین این مسئله تلاش آشکار مصر برای سرپوش گذاشتن بر معضلات و مشکلات داخلی این کشور است.

مشیر المصری در واکنش به انتشار برخی تحلیل‌ها مبنی بر زمینه‌سازی مصر برای انجام عملیات نظامی در نوار غزه به‌بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: ما در خصوص هرگونه حماقت نظامی در نوار غزه هشدار می‌دهیم و معتقدیم که جهت‌گیری نوار غزه کاملاً روشن بوده و در حال مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی تأکید کرد، هر طرف دیگری که به نوار غزه تعرض کند در حقیقت وارد یک ماجراجویی سیاسی شده و همچون رژیم صهیونیستی شکست خواهد خورد.

روز گذشته یک دادگاه مصری در اقدامی عجیب و پس از آنکه یک ماه پیش گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس را تروریستی اعلام کرده، این جنبش را نیز در لیست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان