شهرک خودرو اراک با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود


شهرک خودرو اراک با مشارکت بخش خصوصی ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست‌حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری اراک گفت: پروژه احداث شهرک خودرو در اراک با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری احداث شده که طیف کاملی از خدمات خودرو را دارا است.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با تسنیم در اراک، با اشاره به احداث شهرک خودور در اراک اظهار داشت: ساماندهی مشاغل مزاحم و پر سر و صدا یکی از اولویت‎های مهم شهرداری برای ارتقاء سلامت شهروندان است که نقش بسزایی در رفع دغدغه‌های در مدیریت شهری دارد.

وی افزود: تجمیع مشاغل مزاحم به مکانی مناسب علاوه بر کاهش عوارض و آلودگی ‎ها سبب کاهش اتلاف وقت و خدمات رسانی سریع تر به افراد شده و از مشکلات سمعی، بصری و روانی برخی از این صنوف کاسته می‎شود.

سرپرست حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری اراک تصریح کرد: بیش از 650 مورد انواع مختلف صنوف مزاحم در شهر وجود دارد که ساماندهی این مشاغل در زیباسازی چهره شهر و آرامش مردم نقش مؤثری دارد.

خسروی با اشاره به نحوه ساخت این شهرک گفت: پروژه احداث شهرک خودرو در اراک با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری احداث شده که طیف کاملی از خدمات خودرو اعم از خرید و فروش، اصناف خدمات جانبی، تاسیسات رفاهی و فضاهای سبز را دارا است.

وی افزود: به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم و مرتبط با خودرو، شهرک خودرویی در اراک در حال احداث است که تاکنون 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سرپرست حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری اراک تصریح کرد: فعالیت‎های انجام شده در رابطه با احداث این شهرک خاکبرداری در حدود 150 هزار مترمکعب، خاکریزی در حدود 81 هزار مترمکعب، نخاله‌برداری در حدود 70 هزار مترمکعب بوده است.

خسروی با اشاره به دیگر اقدامات زیربنایی برای احداث شهرک خودرو در اراک گفت: بتن‌ریزی در حدود 1800 مترمکعب، در حدود 1000 متر طول جدول 65 سانتی، بتن‌ریزی فنداسیون در حدود 900 مترمکعب انجام شده است.

وی افزود: این شهرک در زمینی به مساحت21.4 هکتار و زیربنای 145 هزار و 415 متر مربع احداث شده که حدود یک هزار و 508 واحد دارد.

سرپرست حوزه معاونت فنی و عمران شهرداری اراک تصریح کرد: در حوزه مشاغل پرخطر نیز 90 هکتار زمین تخصیص یافته که با مشارکت 49 درصدی اصناف و 51 درصدی شهرداری آغاز می‎شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon