منبع آب آشامیدنی مناطق شمالی بجنورد تغییر می‌کند

منبع آب آشامیدنی مناطق شمالی بجنورد تغییر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با اشاره به اینکه تمام مردم بجنورد از آب سد شیرین دره بهره‌مند هستند گفت: به علت قرار گرفتن در آستانه زمان پیک مصرف آب، همین روزها ورود آب سد شیرین دره به مدار مناطق شمال بجنورد قطع می‌شود.

سید ابراهیم علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: از حدود دو ماه پیش، شبکه‌های آب در شمال بجنورد با آب سد شیرین دره تغذیه می‌شود و با این اقدام، در عمل تمام مردم مرکز استان از آب سد شیرین دره بهره‌مند شدند.

علوی افزود: اما این اقدام مقطعی و موقتی بوده و با نزدیک شدن به فصل پرمصرف آب، به‌ناچار باید آب این سد از مدار شمال بجنورد قطع شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه‌ای استان هنوز پروژه انتقال آب سد شیرین دره به بجنورد را به‌طور کامل اجرایی نکرده است افزود: آب‌رسانی از سد شیرین دره به مردم شمال بجنورد منوط به اجرای رینگ انتقال آب در این منطقه است اما این شرکت هنوز این زیرساخت‌ها را آماده نکرده است.

وی تصریح کرد: به علت اجرایی نشدن این رینگ، آب‌رسانی به مردم شمال بجنورد، با استفاده از مخزن جنوبی انجام شد.

علوی بابیان اینکه هم‌اکنون حدود 70 درصد از مردم بجنورد زیرپوشش طرح آب‌رسانی از سد شیرین دره قرار گرفته‌اند گفت: از شرکت آب منطقه‌ای استان انتظار می‌رود تا به اجرای رینگ شمالی بجنورد سرعت بخشد تا شرایط برای بهره‌مندی تمام مردم از این پروژه مهیا شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی توضیح داد: اجرایی شدن پروژه آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین دره برای تأمین آب آشامیدنی یکسان و باکیفیت، از اولویت‌های این شرکت است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon