نیروهای داوطلب مردمی با تبعیت از مرجعیت هدایتگر تهدیدها را از بغداد دور کردند

نیروهای داوطلب مردمی با تبعیت از مرجعیت هدایتگر تهدیدها را از بغداد دور کردند

خبرگزاری تسنیم: رئیس‌جمهوری عراق بر نقش مهم و انکارناپذیر نیروهای داوطلب مردمی در جلوگیری از سقوط بغداد و حفظ پایتخت در برابر تهدیدهای گروه تروریستی داعش تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان روز یکشنبه نشست عادی خود را در دفتر سیاسی‌اش در استان سلیمانیه برگزار کرد که در این نشست، فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق و عضو شورای مرکزی اتحادیه میهنی در آن شرکت کرد.

بر اساس این بیانیه، این نشست با هدف بررسی آخرین تحولات عراق و منطقه کردستان برگزار شد.

در این بیانیه به‌نقل از فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق آمده است: بغداد و اربیل به یکدیگر نیاز دارند و کُردها نقش مهمی در دولت جدید عراق دارند و بر همه لازم است تا برای تضمین موفقیت دولت و حل مشکلات و مسائلی که در برابر دولت ایجاد می‌شود، با یکدیگر همکاری و مشارکت کنند.

این بیانیه با تأکید بر ادامه توافق میان طیفهای مختلف عراق و مشارکت همه عراقی‌ها در اداره حکومت تصریح کرده است  عراق در مرحله انتقالی به سر می‌برد که مستلزم تشریک مساعی و به‌کارگیری امکانات و توانمندی‌ها برای مقابله با چالش‌های سیاسی و امنیتی است.

بر اساس این بیانیه، فؤاد معصوم درباره رابطه بغداد و اربیل از توافق نفتی اخیر که میان دولت مرکزی عراق و دولت منطقه کردستان این کشور امضا شد، استقبال کرد و طرفین را به پایبندی به این توافق توصیه کرد.

فؤاد معصوم بر اساس این بیانیه به تمجید از نیروهای داوطلب مردمی و نقش مهم آنها در عملیات مبارزه با تروریسم در عراق پرداخته و این بیانیه از قول وی آورده است این نیروها از موجودیت عراق در تبعیت از درخواست مرجعیت هدایتگر دفاع کرده‌اند و توانسته‌اند تهدیدها علیه بغداد پایتخت عراق را مهار و دفع کنند.

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهوری عراق خواستار یافتن فرمول و چارچوب مناسب برای جذب نیروهای داوطلب مردمی در نهادهای امنیتی رسمی شده است.

رئیس جمهوری عراق همچنین از نقش منفی برخی رسانه‌ها و پوشش یک‌جانبه و یک‌سویه تحولات عراق انتقاد کرد و گفت: این رسانه‌ها نباید باعث ایجاد هرج و مرج و انتقال اخبار و مسائلی که به‌نفع امنیت و ثبات عراق نیست، شوند.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان