کارشناس نظامی سوری: بحران سوریه فقط در میدان حل و فصل می‌شود

کارشناس نظامی سوری: بحران سوریه فقط در میدان حل و فصل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: کارشناس نظامی سوریه با اشاره به این موضوع که برخی در سوریه سلاح به دست گرفته و با دریافت پول و دلار تنش آفرینی کرده و از ادامه بحران و ناامنی سود می برند، گفت: حل و فصل بحران کشور فقط در میدان نبرد ممکن است نه بیرون از آن.

سرتیپ «الیاس ابراهیم» کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در دمشق گفت: برخی در سوریه با در دست گرفتن سلاح و دریافت پول و دلار به تنش آفرینی برخاسته و ادامه بحران در سوریه را به نفع خود می‌دانند از همین رو بحران کشور فقط در میدان نبرد حل و فصل  می‌شود نه در بیرون از این کشور.

وی با اشاره به آخرین تحولات میدانی عملیات ارتش سوریه در جبهه جنوبی گفت: نیروهای ارتش سوریه، تروریست‌ها را به طور کامل در منطقه جنوبی پراکنده کرده‌اند و عملیات ارتش تا پاکسازی منطقه مرزی از لوث تروریست ها ادامه می‌یابد.

ابراهیم در خصوص عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه در منطقه جنوبی در «ریف درعا» و «قنیطره» گفت: این عملیات هدف بسیار گسترده‌ای دارد و در چارچوب ماموریت بزرگ ارتش یا همان پاکسازی کامل منطقه مرزی جنوبی از همه تروریست‌ها آغاز شده است.

به گفته وی، این عملیات از تپه‌های «دیرماکر» و منطقه «تل قرین» آغاز شده و به سمت جنوب ادامه یافته و منطقه «کفر ناسج» را نیز در برگرفته و از آنجا تا «کفرشمس» امتداد پیدا کرده است.

این کارشناس مسائل نظامی در ادامه این گفت‌وگو در خصوص اهمیت مناطقی از ریف درعا که ارتش سوریه چندی پیش آن را تحت کنترل خود درآورد گفت: مناطق «سبسه» و تپه‌های فاطمه» و نیز «حمریت» مناطق بسیار صعب العبوری هستند و گستره بزرگی از نوار مرزی با فلسطین اشغالی و بلندی‌های جولان در سوریه را تشکیل می‌دهد و از غرب و جنوب تا مرزهای فلسطین اشغالی امتداد می‌یابد.

خنثی کردن خطر حملات تروریستی به دمشق

وی در پاسخ به اینکه این عملیات در خنثی کردن خطر گروه‌های تروریستی علیه دمشق چقدر اهمیت دارد؟ تصریح کرد: این عملیات به میزان زیادی خطر گروه‌های تروریستی را از منطقه ریف قنیطره به سمت ریف غربی آن دور کرد، به اضافه اینکه تمام تروریست ها را در سراسر این منطقه پراکنده کرده و امکان تجدید قوا و حرکت به سمت مناطق نزدیک به دمشق را از آنان سلب کرد.

ابراهیم در توضیح این مطلب اظهار داشت: عملیات جبهه جنوبی نقشه تروریست‌ها برای حرکت از محور «سعسع» به سمت دمشق را سلب کرده و به این ترتیب نیروهای نظامی سوریه این منطقه را به طور کامل در اختیار گرفتند و اکنون ابتکار عمل را به دست دارند.

بحران سوریه فقط در میدان حل و فصل می‌شود

وی در مورد طرح ابتکاری استفان دی‌مستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه برای آتش‌بس در استان «حلب» واقع در شمال سوریه گفت: از ابتدای آغاز بحران سوریه تاکید کردم که این بحران فقط در میدان قابل حل و فصل است. 

ابراهیم تصریح کرد: من با بسیاری از تحلیلگران که راه حل های سیاسی و مشابه آن را برای بحران سرویه مطرح می کنند، مخالف هستم زیرا راه حل بحران سوریه فقط در میدان است.

وی ادامه داد: نیروهای سیاسی که بر مقابله با دولت سوریه تاکید داشته و امید فراوانی داشتند که بتوانند دولت سوریه را سرنگون سازند، اکنون از تحقق این هدف ناکام مانده و احساس شکست می‌کنند و کسانی که هنوز بر این باورند به صحنه مبارزه آمده و سلاح به دست گرفته و پول و دلار دریافت می‌کنند و در واقع ادامه بحران در کشور را به سود خوی می دانند.

ابراهیم تاکید کرد این وضعیت با هرگونه حل و فصل با دولت سوریه مرتبط است به این معنی که هیچ چشم انداز سیاسی با این گروه‌های مسلح وجود ندارد از همین رو ائتلاف بین المللی و یا سایر نامگذاری های سیاسی در واقع در راستای خدمت به بحران سوریه جا دارد و اقدام امنیتی برای سوریه به شمار نمی‌آید بنابراین معتقدم چه ائتلاف موافقت کند چه نکند در پاکسازی سوریه از تروریست‌ها تاثیری ندارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان