حماس: مصر صلاحیت میانجی گری در پرونده‌های فلسطین را ندارد

حماس: مصر صلاحیت میانجی گری در پرونده‌های فلسطین را ندارد

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که در پرتو صدور حکم مصر علیه حماس، این کشور دیگر صلاحیت میانجی گری در پرونده های فلسطین را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، «سامی ابوزهری» طی اظهاراتی در صفحه فیس بوک نوشت: در پرتو صدور حکم دادگاه مصر مبنی بر قرار دادن حماس در لیست گروه های تروریستی، نظام مصر دیگر صلاحیت میانجی گری در پرونده های فلسطین را ندارد.
دادگاهی در  مصر روز شنبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس را به دست داشتن در حوادث اخیر مصر به خصوص در سینا متهم کرده و آن را یک گروه تروریستی اعلام کرد.
بر اساس این گزارش حکم دادگاه مصری بنا بر دادخواست دو وکیل مصری به اسم‌های «سمیر صبری» و «اشرف سعید» صادر شده است.
پیش از این نیز دادگاه امور ضرب الأجل مصر با صدور حکمی نام گردانهای "عزالدین القسام" شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی این کشور قرار داده بود.
ابوزهری پیش از این در واکنش به این اقدام دادگاه مصر، آن را لکه ننگی بر چهره مصر دانست.
وی افزود: این اقدام مصر با هدف انتقال بحران داخلی این کشور به خارج صورت می‌گیرد.
ابوزهری تصریح کرد که این اقدام مصر هیچ تاثیری بر جایگاه حماس که از احترام در بین رهبران جهان و امت اسلامی برخوردار است، ندارد.

بحر: مصر از ملت فلسطین عذرخواهی کند

«احمد بحر» معاون رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین امروز دوشنبه طی اظهاراتی از مسئولان مصر خواست تا به دلیل حکم قضایی ظالمانه علیه قضیه فلسطین و مقاومت آن از ملت فلسطین عذرخواهی کند.
وی اظهار داشت که این حکم ظلم علیه ملت فلسطین است و روابط مصری و فلسطینی را تضعیف می کند.
بحر همچنین از نمایندگان پارلمانی فلسطین خواست تا نشستی را به منظور بررسی حکم دادگاه مصر علیه حماس برگزار نمایند و همچنین از اتحادیه عرب خواست تا نظام مصر را برای لغو این حکم تحت فشار قرار دهد.

اولین حضور فرمانده ارشد گردان های قسام در ملأ عام

فرمانده برجسته گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که تمامی توطئه های منطقه ای و فرامنطقه ای برای منزوی کردن حماس و قسام به شکست خواهد انجامید و گردان های قسام اراده، قدرت و ایمان کافی برای ادامه راه خود را دارد.
مروان عیسی که پس از مدت ها برای اولین بار در ملأ عام حاضر می شد در جریان یک نشست علمی در دانشکده رباط در شهر غزه به منظور بررسی دلایل اشغال فلسطین و عوامل پیروزی خاطر نشان کرد:«ما اوضاع موجود و پیچیدگی های خاص آنرا درک می کنیم، اما تسلیم هیچ طرفی نخواهیم شد.
عیسی تصریح کرد که ما در حال حاضر قصد ورود به عرصه جنگ جدید با رژیم صهیونیستی را نداریم، اما در عین حال، سعی در افزایش چند برابری قدرت خود در هر گونه جنگی در آینده داریم و در این راستا به روند ساخت موشک ادامه می دهیم و اهمیتی به تهدیدات دشمن صهیونیستی نمی دهیم. وی که در سال 2006 از یک توطئه ترور به سلامت نجات یافت، از تلاش حماس برای تشکیل ائتلاف با تمامی طرف هایی که امکان کمک تسلیحاتی به این جنبش را داشته باشند، خبر داد و گفت:« با این وجود ما وابسته به هیچ طرف خاصی نبوده و نخواهیم بود» و گردان های قسام سعی در افزایش سطح همکاری های خود با تمامی گروه های مقاومت به بهترین نحو ممکن را دارد.
عیسی خاطر نشان کرد که ما حتی یک لحظه هم دست از تلاش برای آزادی کامل فلسطین نخواهیم کشید و به اجرای پروژه "پیشگامان آزادی" ادامه خواهیم داد تا اندیشه مقاومت در فلسطین فراگیر شود.
مروان عیسی متولد سال 1965 در نوار غزه به دنیال آمد و تصاویر کمی از وی منتشر شده است. وی یکی از مسئولان شورای نظامی گردان های قسام است که 5 سال در اسارت زندان های صهیونیستی بود و مدتی هم در زندان های سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت شده بود.

یورش نظامیان صهیونیست به چند شهرک در الخلیل

نیروهای اشغالگر اسرائیل امروز دوشنبه به چند شهرک و محله در استان الخلیل واقع در کرانه باختری یورش برده و چند خودروی فلسطینی را بازرسی کردند.
منابع امنیتی گفتند که نیروهای اشغالگر به شهرک های بنی نعیم و حلحول یورش برده و ایست های نظامی در ورودی های شهرک سعیر و الخلیل شمالی قرار داده و خودروهای شهروندان را مورد بازرسی قرار دادند.

حماس: دشمن صهیونیستی به توان بالای مقاومت در جنگ اخیر اذعان کرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تاکید کرد که اعتراف دشمن صهیونیستی به زخمی شدن 300 نفر از نظامیانش در جنگ اخیر در غزه، دلیلی دیگر بر توان و قدرت مقاومت فلسطین در مقابله با این رژیم است.
سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای مطبوعاتی خاطر نشان کرد که اذعان دشمن صهیونیستی به معلول شدن 300 نظامی خود به دست مبارزان مقاومت در جنگ اخیر در غزه، دلیلی بر توان بالای مقاومت است.
سامی ابوزهری عنوان کرد که بر همین اساس، کشورهای عربی باید از مقاومت به سبب دلاوری هایی که در جنگ اخیر از خود نشان داد و عزت و کرامت امت اسلامی دفاع کرد، تقدیر کنند نه اینکه همانند دادگاه مصر این جنبش را در لیست تروریست قرار دهند.
این در حالی است که منابع نظامی صهیونیستی به نقل از ارتش این رژیم برای نخستین بار به طور رسمی اعلام کرده اند که در جنگ اخیر 300 نفر از نظامیان این رژیم به طور 100 درصد فلج شده اند.
اعتراف دشمن صهیونیستی به این مساله تنها یک روز پس از حکم دادگاه مصر علیه حماس صورت می گیرد.

اسرای فلسطینی ماه جاری اقدامات اعتراضی را تشدید می کنند

عیسی قراقع رئیس امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که اسرای در بند زندان های رژیم صهیونیستی در صورت استمرار وضعیت کنونی دست به اقدامات اعتراضی و نافرمانی فراگیر خواهند زد.
وی اشاره کرد که این اعتراضات از روز 10 مارس آغاز می شود و اوج آن نیز در روز 17 آوریل خواهد بود که اعتصاب غذا عمومی را اعلام خواهند کرد.

هنیه: حماس برای شرکت در انتخابات آمادگی کامل دارد

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از آمادگی جنبش متبوعش برای شرکت در انتخابات در هر زمانی که گروه های فلسطینی بر سر آن اتفاق نظر داشته باشند، خبر داد.
اسماعیل هنیه در جریان دیدار با دکتر حنا ناصر رئیس کمیته انتخابات مرکزی و شماری از اعضای این کمیته در منزلش واقع در اردوگاه ساحلی در غرب غزه بر آمادگی حماس برای شرکت در انتخابات تاکید کرد.
دفتر اطلاع رسانی هنیه در بیانیه ای اعلام کرد که هنیه شب گذشته با دکتر حنا ناصر و شماری از اعضای کمیته انتخابات مرکزی دیدار و بر ضرورت عمل دولت وفاق ملی به مسئولیت های خود به ویژه در خصوص زمینه سازی برای برگزاری انتخابات تاکید کرد.
هنیه همچنین در این دیدار تاکید کرد که حماس آماده شرکت در انتخابات در هر زمانی است که گروه های فلسطینی بر سر آن توافق حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان