حفاظت از تالاب‌ها در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می‌شود

حفاظت از تالاب‌ها در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس جمهور با تاکید بر مدیریت جامع سازمان محیط زیست به مقوله تالاب‌ها، گفت: حفاظت از تالاب‌ها در دولت یازدهم با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامسربه نقل از روابط عمومی استانداری مازندران معصومه ابتکار امروز در آیین بهره برداری از ساختمان دفتر منطقه مرکز و غرب آسیای کنوانسیون بین المللی تالاب‌ها در رامسر اظهار داشت:در کشورها تالاب‌های متعدد و دریاچه های بسیاری داریم.

وی با اشاره به برخی از تالاب‌های موجود در ایران از آغاز ورود آب به تالاب بین المللی هامون خبر داد و گفت: خبر خوش اینکه از هیرمند نیز آب وارد هامون می‌شود و علاوه بر تالاب‌هایی نظیر پریشان، انزلی و بختگان نیز در بودجه ردیف‌های اعتباری ویژه ای دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برای مدیریت تالاب‌های هورالعظیم و شادگان به منظور مقابله با گرد و غبار نیز اعتباراتی پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی علمی، دقیق و کارشناسانه برای حفاظت کامل از تالاب‌های کشور، افزود: این برنامه‌ها مبتنی بر توانمندی ذاتی تالاب‌ها و همکاری جوامع محلی و نهادهای بین المللی خواهد بود.

ابتکار تصریح کرد: انتظار از همه دست اندرکاران حمایت جدی از مرکز منطقه ای کنوانسیون بین المللی رامسر است تا این مرکز فعالانه به وظایف خود عمل کند.

معاون رئیس جمهوری برگزاری این نشست در شهر رامسر را دارای پیام حفاظت از تالاب‌ها و همکاری‌های منطقه ای و جهانی در این حوزه دانست و گفت: تالاب‌ها برد بین المللی دارند و حفاظت از آنها از لحاظ امنیت اجتماعی، اقتصادی، صلح و همکاری بین کشورهای بسیار مهم است.

مراسم افتتاح ساختمان منطقه مرکز و غرب آسیا کنوانسیون بین المللی رامسر با حضور کشورهای عضو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و استاندار مازندران در هتل قدیم رامسر برگزار شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon