مسجد مهمترین پایگاه نشرحقوق شهروندی


مسجد مهمترین پایگاه نشرحقوق شهروندی

خبرگزاری تسنیم: عضو هیت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مسجد یک پایگاه بزرگ معنوی است که این پایگاه بزرگ معنوی می تواند نقش عظیم و سازنده ای در تربیت نسل جوان در امور دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و حفظ حقوق شهروندی در جامعه ایفا کند .

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، حجت السالام محسن غرویان عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه، با اشاره به نقش مساجد و حقوق شهروندی گفت: مسجد به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی برای مردم دارای جایگاه با اهمیتی است و یکی از حقوق شهروندی مردم این است که باورهای دینی و مذهبی خودشان را به وسیله مسجدزنده نگه  دارند.

 

وی افزود: حق بهره مندی از امور دینی یکی از حقوق شهروندی است که انسانها نیاز دارند به آن باورها و عبادات و مناسک و غیره توجه داشته باشند .

 

عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: مسجد که جایگاهی برای تجلی نیازهای دینی مردم است باید به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی و مؤثر در حفظ حقوق شهروندی باید مردم مرتبط باشند چرا که مسجد به عنوان یک پایگاه دینی و مذهبی می تواند ضامن حفظ و تثبیت حقوق شهروندی باشد.

حجت الاسلام غرویان تصریح کرد: مساجد نیز باید در حفظ  حقوق شهروندی تلاش داشته و اجازه ندهند صدای بلندگوهای مساجد سبب آزار همسایگان شود که این به نوعی عدم توجه به حقوق شهروندی است.

 

وی اظهار داشت: طراحی ساخت مساجد در خیابانهای اصلی و پرترافیک،باید به گونه ای باشد که  حقوق متقابل میان مسجد و مردم رعایت شود .

 

عضو هیت علمی جامعه المصطفی العالمیه یاد آور شد: یکی از حقوق مهم شهروندی در باب مسجد این است که وقتی مردم به مسجد می روند یک بهره معنوی از مساجد داشته باشند  و بتوانند علاوه بر انجام فرائض دینی خود به  معارف دینی و مذهبی زیادی  دست پیدا کنند.

 

حجت الاسلام غرویان خاطر نشان ساخت: متاسفانه در برخی مساجد چندان به مباحث دینی و مذهبی مردم توجه ندارند و تنها قریضه نماز برگزار می شود  که با توجه به این امر مردم گاها هنگام خروج از مساجد چیزی کسب نمی کنند و بهره نمی برند که مسئولین فرهنگی و دینی باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: باید برای ایجاد و تببین جایگاه حقوق شهروندی دربین مردم مراسم سخنرانی، منبرها و دروس حوزوی در مساجد برگزار و به گونه ای باشد که مردم علاوه بر انجام فریضه نماز در این مراسمات شرکت و خروجی معنوی خوبی در کسب معراف دینی، مذهبی داشته باشند.

 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ابراز داشت:  مسجد یک پایگاه بزرگ معنوی است که  این پایگاه بزرگ معنوی می تواند نقش عظیم و سازنده ای در تربیت نسل جوان در امور دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایفا کند .

 

حجت الاسلام غرویان گفت: مردم اگر هنگام ورود به مسجد به اثرات سازنده عبادت توجه کنند قطعا هنگام خروج تفاوت قابل توجهی در رفتار، اخلاق و منش خود خواهند دید و کمک می کند در برخورد با دیگر افراد جامعه و رعایت حقوق شهروندی در جامعه دینی و اسلامی ثابت قدم باشند.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon