تهدیدات خانه تکانی‌ و آسیب‌های نخاعی پایان سال

تهدیدات خانه تکانی‌ و آسیب‌های نخاعی پایان سال

خبرگزاری تسنیم: یک عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله(عج) با اشاره به تهدیدات خانه تکانی و آسیب‌های نخاعی پایان سال گفت:‌ ۸۰ درصد آمار تروماها به مردها و ۲۰ درصد به زنان اختصاص دارد.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا جوادزاده در تشریح تهدیدات خانه تکانی‌های پایان سال و افزایش تروماهای خانگی در اسفندماه اظهار داشت: در روزهای منتهی به پایان سال آمار شکستگی‌های استخوان به ویژه لگن، در رفتگی مهره‌ها و ستون فقرات به وفور مشاهده می‌شود.

وی به آسیب‌های نخاعی در روزهای پایانی سال اشاره کرد و افزود: در بسیاری از موارد افراد از روی نردبان‌های غیراستاندارد و چهارپایه سقوط می‌کنند که این امر موجب قطع نخاع در افراد می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود افراد از مراکز معتبر و حرفه‌ای برای نظافت منازل و اثاث کشی خود استفاده کنند.

جواد زاده گفت: در این روزها بسیاری از آسیب‌ها نیز از وسایل مربوط به نظافت ناشی می‌شود از جمله استفاده از شوینده‌ها که در برخی مواقع منجر به مسمومیت یا سوختگی در پوست بدن می‌شوند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله (عج) با بیان اینکه در اسفندماه آمار ترومای خانگی در زنان افزایش می‌یابد، افزود: 80 درصد آمار تروماها به مردها و 20 درصد به زنان اختصاص دارد.

جوادزاده تاکید کرد: باید در زمینه پیشگیری از تروما و صدمات بیشتر تلاش شود و به جای تعریف فرآیندهای درمانی، فرایندهای پیشگیری در جامعه گسترش یابد.

وی درباره کودکان نیز گفت: از زمانی که کودک چهار دست و پا راه می‌‌رود به دلیل حس کنجکاوی هر وسیله‌ای را در دهان خود قرار می‌دهد برای همین باید وسایل کودک و اسباب بازی‌های او متناسب با سن کودک انتخاب شوند.

جوادزاده افزود: خانواده‌هایی که دارای کودک خردسال هستند باید نکات ایمنی با دقت کنترل و رعایت شود، برای مثال کلید و پریزها باید دارای درپوش باشد و یا سیم‌های برق دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله (عج) خاطرنشان کرد: در برخی موارد توالت‌های فرنگی مکان‌های بسیار خطرناکی برای اطفال گزارش شده‌ است، کودکانی که تازه شروع به راه رفتن می‌کنند ممکن است سر خود را داخل توالت فرنگی کنند و با صورت به داخل سقوط کنند و فقط با میزان بسیار اندکی آب داخل آن، کودک دچار خفگی شود بنابراین توالت‌های فرنگی باید دارای در قفل دار باشند تا از این خطر جلوگیری شود.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon