مقام‌های کاخ سفید خواستار تشدید نظارت بر عملکرد پلیس شدند

مقام‌های کاخ سفید خواستار تشدید نظارت بر عملکرد پلیس شدند

خبرگزاری تسنیم: اعضای گروه کمیسیون کاخ سفید امروز ــ دوشنبه ــ با ارائه گزارشی خواستار افزایش نظارت بر عملکرد پلیس این کشور شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مسئولان کمیسیون کاخ سفید در گزارشی با اشاره به آنچه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا «بی‌اعتمادی نهفته میان پلیس و جامعه» خواند، خواستار تشدید نظارت بر عملکرد مأموران پلیس این کشور شدند.

طرح فوریتی کاخ سفید از مراکز پلیس درخواست می‌کند تا آمار نژادهای مختلف و افراد بازداشت شده را ارائه، و قبل از انجام هرگونه بررسی و عملیات رضایت شهروندان را جلب کنند.

«کانیا بنت» وکیل رسمی در اتحادیه حقوق آزادی‌های شهروندی آمریکا گفت که اجرای طرح فوریتی کمیسیون کاخ سفید بستگی به این دارد که دولت برای تخصیص بودجه در این بخش تمایل نشان دهد.

وی تأکید کرد که ارائه طرح بدون تخصیص بودجه کمکی به حل مشکل نمی‌کند.

به‌دنبال تظاهرات گسترده مردمی در شهر «فرگوسن» در ایالت «میسوری»، اوباما برخی از مقام‌های اجرایی و قضایی، دانشگاهی و وکلای آمریکا را مسئول بررسی شیوه‌های پلیس کرد.

قرار است نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره قتل «مایکل براون» جوان 18ساله سیاه‌پوست و غیرمسلح آمریکایی توسط «دارن ویلسون» مأمور پلیس سفیدپوست این کشور به‌زودی منتشر شود.

مأموران پلیس متهم به قتل سیاه‌پوستان غیرمسلح در فرگوسن و ایالت نیویورک از هرگونه اتهام تبرئه شدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان